Ska inte spåra för mycket OT men publiken har verkligen blivit bättre jämfört med 2-3 år sedan. WL gör ett jävligt bra jobb och aktiv sittplats var kanon. Min kritik riktar sig till dem som kommer dit och gnäller, vilket upplevs som en majoritet av arenan, samt de som inte ens tar sig dit. Det är sorgligt att så många andra städer är så mycket bättre på att lyfta sitt lag.
Silly:
Om man säger att "det ska finnas en tydlighet i hur vi jobbar" och "en röd tråd" osv; vad betyder det när det kommer till kritan? Det är i lagbygget som Emvall har chansen att omsätta ord i handling. Tagnes tar sen över i det dagliga arbetet.
Tidigare har vi alltid velat ersätta en 250K-spelare med en annan 250K-spelare, en landslagsspelare med en annan landslagsspelare osv. Sen har vi aldrig heller fostrat en forward som nått topp 6 i något SHL-lag. Inte ens Vrana hade en ordinarie plats i en högre kedja. Om Emvall förlänger med Jens Jakobs så stannar hans ord vid att vara just ord. Floskler rent av. 96-kullen är kanske den bredaste och bästa någonsin ur LHC:s gymnasium och i år har vi fått se både Törnqvist och Gallo blomma ut. Jag går igång på de uppställningarna Tröjan och Lukkinen tagit fram, även om jag inte skulle sörja om Rhett lämnade, men redan där är det trångt om plats utan Jakobs och Gallo.
Vet att jag framstår som en Jakobs-hatare men jag gillar verkligen hans stil och sympatiserar mycket med honom som människa. Det ska dock vara slut på tider då en mysig personlighet ger en plats i LHC. Som spelare räcker inte Jakobs till. Önskar honom all lycka någon annanstans.
Hyser egentligen samma känslor för Fogen men då han redan har kontrakt orkar jag inte ens ta upp ämnet. För osannolikt att han lämnar.