För första gången någonsin känner jag att det inte finns någon spelare med utgående kontrakt som man inte vill ha kvar eller att det finns någon ångest över spelare man vill bli av med men som sitter på kontrakt. Visst, Pajen har kanske inte rosat marknaden och levt upp till sin förmodade lön, men det är inte i närheten av alla säsonger där man motvilligt dragits med alibispelare som Sundh, Tolsa, Rohdin och allt vad de heter.
Nästa silly handlar bara om att minimera alla potentiella förluster och att göra allt för att få befintlig trupp att vilja stanna minst ett år till för att bygga vidare på det som startats.
Jag älskar laget så som det ser ut nu och hade hellre haft kvar Junland, Hardt, Rahimi, Sörensen och Rhakshani än att tappa några och plocka in några, oavsett vilka dessa "några" är (t.o.m. om de heter Sjögren). Kan vi ligga fyra i tabellen nu med en ständigt skadeskjuten trupp med en helt ny, orutinerad tränarkonstellation och massor nya spelare som kanske ännu inte hittat roller och kemi till 100% vågar jag knappt tänka på hur bra det kan bli med en sommarträning till och en skadefri nästa säsong.