Även om fönstret inte riktigt stängt ännu så tjuvstartar vi med denna tråd, lär inte hända mycket mer för våran del under de sista två veckorna ändå och diskussionerna om läget i truppen inför nästa säsong är ju redan igång för fullt...
Målvakter:
Marcus Högberg - 17/18
- (Johansson?)
--------------
- (Källgren?)
Återstår att se vad som sker på målvaktssidan, enda som är klart i dagsläget är att Högberg har förlängt. Emvall sa i dagens 24hockey att man diskuterar med Rautio, känslan säger mig dock att man satsar på ungtupparna fullt ut kommande säsong.
Jacob Johansson har fått mycket speltid i Mora i år och gjort det bra, billigare än Rautio och stor potential!
Även intressanta Erik Källgren står och stampar precis bakom, lånas ut ytterligare en säsong till ett lag i allsvenskan och kan kallas hem om det krisar.
Backar:
- (Junland?)
- (Rahimi?)
Chad Billins - 16/17
Anton Karlsson - 16/17
Carl Dahlström - 16/17
Gabriel Carlsson - 16/17
Gustav Forsling - 16/17
- (Krantz?)
--------------
Petter Hansson - 16/17
Som de flesta redan känner till så är det Junland & Rahimi som står med utgående kontakt, lämnar dom finns det ju ekonomiskt utrymme då det gäller att hitta ersättare.
Dock vill jag inte se några ersättare, jag vill att Junland stannar och skriver på ett långt jäkla kontrakt. Samtidigt som man slänger på honom C't kommande säsong, vilket han förtjänar i mina ögon om han nu bestämmer sig för att stanna.
Forwards:
Andrew Gordon - 17/18
Garrett Roe - 17/18
Broc Little - 17/18
- (Rakhshani?)
- (Hardt?)
Niklas Persson 16/17
- (Sörensen?)
Jakob Lilja 16/17
Niklas Fogström 16/17
Sebastian Karlsson 16/17
- (Andersson?)
- (Jakobs?)
- (Törnqvist?)
- (Blomberg?)
- (Gallo?)
Yngligarna lär ju samtliga bli kvar, har svårt att tänka mig något annat. Jakobs har gjort det bra, men finns inte plats helt enkelt om inte ynglingarna ska få stå tillbaka.
Andersson pålitlig center och bra ålder, så länge han inte har några större problem med ljumskarna så förväntar jag mig att han blir kvar.
Sedan får vi väl vänta och se vad som händer med trion Hardt, Sörensen och Rakhshani.
Vad det gäller ev. tänkbara nyförvärv så har ingen nämnt Hjalmarsson i 15/16 tråden, han sitter ju med utgående kontrakt... :roll: