Ser spännande ut Hockeytröjan men ser inte hur det skulle gå runt ekonomiskt. Att förlänga med Rhett kommer att kosta och att lägga till en Sjögrenkaliber på det... Pajens lön sänks ju inte av att han hoppar ner i en 3:e line tyvärr men jag håller med om att det är där han hör hemma! Tycker Fogström dock har mer potential än att lira i en 4:e line.
Rent ekonomiskt så tror jag nog att vi får räkna med att Pajen ska centra 2:a line, Fogen 3:e och förhoppningsvis någon egen talang som tar centerrollen i 4:e line (borde inte vara dyrt att få in en Freddan-typ efter nyår om det blir för tunnt)!
Får inte glömma bort backsidan när man sätter ihop kedjorna med. Vi ser vad det har gjort för backsidan att få in en riktigt bra back i Billins. Blir en till dimension som vi saknade sista året/åren med Mange. Och duon Junland/Rahimi kommer kosta betydligt mkt mer att förlänga än vad deras kontrakt ligger på nu.
Tror att vi med vårt ekonomiska läge (trög marknadsavdelning(?), ingen supertillströmning av publik och förmodligen inget glamoröst arenaavtal i sikte samt viss risk för att vi stannar i en kvartsfinal) landar i detta:
Little - Ny centertank - Hardt
Lilja - Pajen - Gordon
Brissle/Törna - Fogen - Gallo
Törna/Brissle - Junistalang - Sebbe
Blomman
Med Lilja i andra borde vi kunna lägga pengar på en rejäl centertank och ändå täcka upp för Junland/Rahimi på backsidan om de lämnar (eller ha råd att förlänga med dem)
Om inte Pajen steppar upp rejält i vår så tycker jag det vore förbannat hedervärt av honom att sänka sin lön och ta en roll längre ner! Ledarskap är inte att underskatta men det är svårt att bara snacka, man behöver själv kunna leda med ett visst exempel..
Jag vet att det ser tunt ut men mark my word - att förlänga/ersätta Rahimi/Junland kommer att kosta!. Vi måste ersätta rutin med rutin!
Slutligen, jag tror att vi har väldigt mycket lag för pengarna i år om man ser till helheten, kontraktstyper mm. och det gör en än mer förbannad över att alla ska vara skadade hela jävla tiden...