Oroliga fattighetsvibbar efter bara en säsong under Emvalls "nybygge".
...kanske man borde kalla det budget-bygge, jag vet inte?
Jag lägger ingen som helst vikt i vad spelare tjänar, utan vill se ett slagkraftigt samt (minst lika viktigt) profilstarkt lag. Med profilstarkt menar jag inte nödvändigtvis stjärnnamn, men det behövs spelare som skapar intresse. Idag har vi ex ingen Mr. LHC, eller några egentligen tydliga fanbärare. Transatlanter i all ära, då de oftast spelar med karaktär men det är inte samma sak som en Jörgen Jönsson, eller Challe Berglund.
Jonas Junland, säga vad man vill då han var i FBK en säsong, är den jag anser vara närmast!
Men rykten säger tydligen att han är på väg bort, trots nytillskott i familjen och nytt hus.
Varför? Vill han tjäna mer stålar, eller vill han vinna titlar? Kombination? ...omöjligt att lösa i LHC?
Tråkigt ur den aspekten att han är en Linköpingskille i landslagsklass, ej bra nog för NHL.
Skulle kunna vara vår lagkapten och fanbärare om det hade funnits en framtidstro med stark stomme knuten till Cluben.
Dessutom plockade LHC upp honom ur rännstenen efter sina misslyckanden utomlands, och jag vågar påstå att han är bättre nu än tiden i FBK då han fick vinna guld.
Daniel Rahimi, våran fysiska moderna version av tidigare favoriten Andreas Pihl.
En spelartyp som är lättare att ersätta än Junland, där dromspelaren i den kategorin dessvärre spelar i Frölunda nu, trots sina junior-år i LHC. = Oliver L
Rahimi har dock blivit en publikfavorit som visat sig växa i täta tuffa matcher.
Då han är beprövad bör man se till att han inte hamnar i någon annan SHL-klubb!
Tycker inte Rahimi har varit lika dominant som tidigare år hittills, men han drar ett större lass tillsammans med Junland detta år.
Likt Junland en spelare som LHC kanske "räddat karriären" på, då han efter åren i HV inte längre var önskvärd med väldigt osmickrande +/- statistik. Jag var en av de som höjde på ögonbrynen när Cluben tog in honom.
Niclas Hardt, utan tvekan en av de bättre slutspelskrigarna.
Spelartyp alla lag vill ha. Tuff utan att vara ful, och spelar med fart.
Allt talar för att Hardt lämnar LHC och hamnar i Malmö, men jag hoppas jag har fel!
Gustav Forsling, för bra för SHL på sikt?
Vem vet om vår blivande stjärnback är på G över pölen redan nu?
Petter Hansson är en bra ersättare men är han redo?
Hoppas vi kan ha kvar Gustav minst ett år till så det inte blir ofantliga luckor att fylla.
...