Hockeytröjan wrote"LHC Official Page:
14.00 idag kommer vi att ge er en glädjande nyhet som gäller vårt A-lag! Håll ögon och öron öppna!"
Två år till med Högberg alltså.. Hmm.
Det positiva: Han har inte givit sig själv några speciella fördelar i denna kontraktsförhandling direkt. Jag gissar att Högga är ganska kall på marknaden = Han blir ett billig lösning som ändå har potential att bli riktigt bra. Men då måste det börja hända grejer.
Det negativa: Jag skulle inte säga att han har utvecklats överhuvudtaget under de två år (?) som han delat på förstaspaden här. Han är för ojämn och det trillar in för många enkla puckar. Potentialen har han dock. Han kan ju vara larvigt bra ibland. Bara att hålla tummarna för honom.
Hur som helst är inte LHC:s A-lag till för Höggas utveckling. Högga ska vara till för att spika igen kassen åt LHC:s A-lag. Så enkelt är det. Som det ser ut nu tycker jag att vi behöver värva en tydlig förstamålvakt och att Högberg och Johansson får tävla om platsen i LHC. En grym lösning för ekonomin är ju att köra det unga målvaktsparet Högberg - Johansson, men det känns lite för vanskligt.