Så här tycker jag att våra spelare presterat än så länge i slutspelet (sett till mina förväntningar på dom), betyg 1-5:
[size=150]Målvakter:[/size]
Rautio - 2. Riktigt vass mot HV, sönderläst av SKANK
Högberg - 2. Högberg har minus andra matchen i semi gjort det helt OK. Spelat lite för lite för ett högre betyg än en tvåa
[size=150]Backar:[/size]
Junland - 4. Lagets riktiga kung på backsidan. Snudd på femma här men har ett par matcher där han inte precis varit prickfri
Rahimi - 4. Ett riktigt monster mot HV. Klar femma där skulle jag vilja påstå men har spelat för mjukt mot SKANK för att behålla den
Karlsson - 3. En stabil kille som jag tycker gjort allt man kan kräva av honom sin första riktiga A-lagssäsong. Kommer bli riktigt nyttig nästa säsong
Dahlström - 3. Samma som Karlsson ovan
Mange - 2. Mange har gjort ett nästan OK slutspel sett till den slitna kroppen och många åren på nacken. Lite väl många mål bakåt vissa matcher så det blir ingen 3:a
Bäckman - 1. Rakt upp och ner sämsta back i slutspelet. En riktig säkerhetsrisk i stort sett varje byte. Så här får man inte spela i ett slutspel!
Carlsson - Spelat för lite
[size=150]Anfallare:[/size]
Sjögren - 4. En riktig centertank. Sjögren gör inte mest poäng precis men är lagets odiskutabla 1:a center. Se och lär, Taffe! VM nästa?
Little - 4. Följde upp en finfin grundserie med att fortsätta spotta in poäng i slutspelet. Lite för få mål dock för en 5a
Hardt - 4. Snacka om slutspelsjoker! Oj vad jag gillar dansken. Har ett par matcher han försvunnit lite ur matchbilden dock, därav ingen 5a
Vrána - 4. Vrána gillar slutspel, det märks. Riktigt avig och kan på egen hand skapa riktigt vassa lägen. Killen har klart höjt sig i slutspelet
Freddan - 3. Stabil, gör det han ska som defensiv center. Freddan har definitivt dragit sitt strå till stacken
Sebbe - 3. Samma som Freddan. Dessa slitvargar är extremt viktiga. Gör få misstag och är alltid "där" till skillnad från vissa andra
Sundh - 3. Riktigt dålig i grundserien, desto nyttigare i slutspelet. Sundh har tuggat på riktigt bra och har varit jobbig att möta. Skral utdelning dock
Laxen - 3. Samma som Sundh. Laxen är en slutspelsspelare, det vet alla. Dock har inte utdelningen motsvarat insatsen och därför blir det ingen fyra
McD - 3. Spelar hårt och jobbar massor. McD har gjort ett bra slutspel och får med beröm godkänt tycker jag
Almtorp - 2. Nej, Almtorp räcker liksom inte riktigt till. Precis som i grundserien gör han det helt OK defensivt men är på tok för begränsad i offensiven. Lite mjuk
Mickan - 2. Viljan har funnits där, kedjekamraterna har dock svikit och då Mickan själv inte steppat upp har prestationerna uteblivit. Snudd på etta
Taffe - 1. Kommentar överflödig. Skönt att karln lämnar
Törnqvist - Spelat för lite
[size=150]Tränarna:[/size]
Melin - 1.Total avsaknad av fingertoppskänsla i matchningen, kan inte motivera laget till stordåd och verkar allmänt trött. Landets bästa matchcoach my ass.
Hävelid - 1. Backansvarige Hävelid kan inte få annat än underkänt. Hur tänker karln som konsekvent matchade fel backar ihop vilket i mångt och mycket kostade oss allt?
Tangnes - 2/b. Lite oklart för mig vad hans roll är riktigt bakom Melin/Hävelid. Forwardsansvar säger vissa. Då kan han få en tvåa då anfallet ändå är den lagdel som fungerat bäst under slutspelet