LaumannBingo Då kan det appliceras på Musse & Mange dom är nya i sina roller, tänk vad dom lärt sig nu under säsongen.
På sätt och vis ja. Men de har ju knappt gjort något bra medan CJS har gjort väldigt mycket bra blandat med några misstag. Det finns liksom en enorm kapacitet hos CJS som man inte upplever finns hos Musse och Mange på samma sätt.
LaumannBingo Jag raljerar här ja men han är minst lika ansvarig som resten av gänget för det här fiaskot även om han stabiliserat ekonomin. Men eftersom han är lite ”skön” så kommer han undan är min känsla.
Det ligger nog mycket i det.
Än så längre överväger ändå det positiva det negativa enligt mig.
Är det rimligt att lägga precis allt ansvar på CJS när det är PJ som byggt laget? Var hade vi varit utan CJS? Hade vi ens funnits om Nocco hade fortsatt eller om vi hade fått in en liknande nolla? Finns det nåt bättre alternativ som vill ta över istället?
CJS har ändå tagit tag i relationen till WL, nytt hockeygym, publiksiffrorna, mediabiten, ekonomin (?), och lite annat som legat och stört. Sen är det andra bitar som inte har skötts lika bra: Juniorerna, tydligheten, det sportsliga etc. Organisationen sitter väl knappt ihop.
Frågan är vad som är rimligt att kräva av honom, och blir vi bättre om vi byter ut honom?