Tror aldrig jag känt en sådan här tomhet kring LHC tidigare. Hela säsongen har bara varit skit rakt igenom. Ett i grunden felbyggt lag, spelare som värvats för fantasisummor med skadeproblem och noll krav på sig, spelare som egentligen inte har tillräcklig kvalitet för att väga upp för den bristande kemin i vårt lag. En kapten och gröna tränare utan pondus och tillräckligt ledarskap. Löjliga försök till lagbygge. Hur många miljoner som helst kastade i sjön som hade kunnat läggas på att faktiskt förbättra organisationen LHC och fullfölja idén med att faktiskt bli en seriös elitförening.
På lördag ska jag gå på match med min tjej och min lillebror. Efter att ha gått på 10 hemmamatcher den här säsongen innan dess och inte bevittnat en enda (!!!) poäng kanske det är nu, när det inte betyder ett jävla dugg, som man kanske kan känna att det var värt att gå på match. Men det kommer det inte göra, för matchen har ju ingen betydelse och man kommer väl mest se ett lag som bara vill få slut på säsongen.
Jippi att Högberg kommer tillbaka till nästa säsong. Kanske kan han rädda upp det likt 23/24. Men med spelare som Ludvig Larsson, Ljungh, Ehn, Bernhardt, Lennström och Martin ser det fan inte ljust ut. Tvivlar starkt på att Brunland kommer lyckas få ordning på det, och även om de gör det innebär det ju ännu mer pengar kastade i sjön. Jippi. I slutet av nästa säsong kommer vi ändå att landa på 12:e plats - precis klarat oss undan kval i sista omgången, och karusellen fortsätter ett år till.