Kallzon Måste erkänna att jag är sjukt trött på SHL. Är trött på att vara ett lag som kämpar för överlevnad varje säsong. Är trött på att vi aldrig har någon framgång. Är trött på att gå till arenan för klubbmärket och inte för att det är kul. Är trött på att aldrig får något att tro på.
Jag fattar att det är piss att åka ur för föreningen. Folk förlorar sina jobb och ungdomsverksamheten förstörs. Rent personligt börjar jag dock tycka att hockeyallsvenskan skulle vara en befrielse och starten på något nytt och fräscht. Är hellre ett topplag i HA än fortsätter den här skiten med att vara 10-13 i SHL
Alltså, HA suger ju kaninballe. Längtar verkligen inte efter att sitta och jubla när Cluben slår Vimmerby inför 132 personer. Nej nej, det får inte hända.
Vi har ju ändå en rejäl grundplattform för SHL med arena, supportrar, många spelare ( som egentligen är bra om laget är rätt byggt, hyfsat attraktiv stad som ligger bra till geografiskt osv osv.
Men Cluben måste såklart bli mer seriöst i många hänseenden. Tror en viktig pusselbit är att få in en stark röst likt Bendelin, som både är brutalt ärlig men även har förmågan att få med sig övriga i organisation och skapa förändring i rätt riktning. Det första man bör jobba med är självbilden, sen får vi ta ett steg i taget med övriga områden där förbättringspotential finns.
Men det jobbet tycker jag vi gör i SHL.