@[raderad]
Håller egentligen med om alla frågetecken som du skriver. Ser dock mycket mer optimistiskt (hoppas inte naivt :roll: ) på rådande spelartruppsituation.
- Blir Monstret stabilare än ifjol?
Tjaa.. Visst skulle lite bättre stabilitet vara önskvärt men tycker överlag att han gjorde en godkänd säsong. Framförallt var det synd att både han och JJ blev sjuka precis när de hade behövt vara som bäst. Jag tror att han kommer att göra en bättre säsong i år.
- Kommer Bengtsson va frisk och är Bäckman verkligen en toppback efter många dåliga år utomlands med allt vad det innebär för självförtroende och ovana med svensk hockey?
Även om Bäckman haft några tuffa år utomlands är jag övertygad om att han är en toppback på SHL-nivå. Tryggheten i att komma hem tror jag kan göra Bäckman gott. Hade Bengtsson inte drabbats av den där märkliga sjukdomen samt skador hade han spelat i NHL. Nu är skadan läkt och sjukdomen är under kontroll. Där finns potential för en otroligt hög nivå. Hoppas att han tar rätt steg hela tiden under säsongen.
-Kommer Billins, Eddie och AK47 studsa tillbaka till gammal god form?
Billins tror jag kommer att vara precis så bra som vi hoppas. Eddie och Anton gjorde båda två dåliga säsonger. Eddie spelade väl dock halvskadad hela säsongen. Hoppas att det var det som hämmade honom. Jag tror att alla dessa herrar, men framförallt Eddie och Anton kommer att vara bättre än förra året.
- Brinner Roy för att leverera ett år till nu när det inte finns nåt OS runt knuten?
Hade han hetat Jeff Taffe eller Chad Kolarik hade jag varit orolig. Roy däremot är ett riktigt kaptensämne med en jävla vinnarskalle. Är inte ett dugg orolig för bristande intresse eller engagemang.
- Kommer Nick få vara skadefri och leverera det han kan mer kontinuerligt?
Där kan jag inte ens jag med min optimism tro något alls. Han säger ju själv att han nu mognat och tar träning, kost och vila på större allvar. Han vill verkligen till NHL. Det är bra. Sören är dock väldigt skadebenägen. Det är bara att hålla tummarna.
- Är Whitney+Wright flipp eller flopp?
Flipp! Det vet vi såklart inte men jag tror faktiskt det. Emvall pratar om att de har satsat på jobbiga karaktärsspelare som sticker näsan i skiten och gör det hårda jobbet snarare än lirare som har potential att sätta 20 handledare i krysset. Det är mindre risk för flopp på karaktärsspelare och både Whitney och Wright är sådana.
- Hur är egentligen Tommy Jonsson som coach?
Ingen aning. Men tror inte att han är sämre än Tangnes. Han är modern, verkar ha en tydlig vision (även om han inte berättat om den än) och är riktigt taggad för uppgiften. Det tycker jag känns lovande.
Förstår att ovanstående inte var ett frågeformulär utan exempel på att det finns många frågetecken, vilket det finns. Men det finns det i alla andra lag också. Tycker bara att det finns anledning att ha en optimistisk syn på många frågetecken 8)
Övrig optimism
Totalförstörd tredjekedja vs. Spännande tredjekedja
Vill inte kasta för mycket skit på Tony nu i efterhand men tyvärr sabbade han på egen hand vår tredjekedja hela säsongen. Givetvis borde han varit petad efter omgång 20 men någon hade inte stake nog att göra det. Eftersom Tommy säger att han vill satsa på två tydliga förstakedjor är det rimligt att anta att vi får en spännande tredjekedja med unga, aviga, snabba, liriga vingar till lämplig center. Dan med lite storlek känns passande där. Lycksell - Dan - Brodecki eller Lycksell - Dan - Sörensen.
Landslagsjunisarna Ginning och Lycksell
Går allt som det borde får vi se båda två i JVM i vinter. De här grabbarna är riktiga talanger och nu är de ett år äldre med mer erfarenhet och nya muskler från sommarträningen. Ska bli riktigt spännande att följa dessa i år.