Jocke_L wrote
Vilken verklighet pratar vi om? Jag vet mycket väl att en biljett på 100 kronor inte fungerar idag. Det var inte det jag skrev.
Tycker du att 350 spänn är ett ok pris? Det är nämligen verkligheten idag, och den som vi alla kliver i.
Att behöva vara "kreativ" för att få ett rimligt pris, köpa säsong på stå och "flytta runt". Det fungerar jättebra för Hockeytröjan men kom igen. Ska man behöva göra det? Köpa "paket". Två för en! En tröja på köpet! Köp Aftonbladet och vi bjuder på en biljett i omgång 35! Herregud. Det hörs ju redan där att något är fel när man måste köra säljknep för att bli av med biljetter. Jag vill bara ha en biljett och jag vill ABSOLUT INTE köpa Aftonbladet. 😉
1. Citat från dig: "Man borde kunna gå och se på en match för 100-150 spänn. Inte sagt att man ska kunna sitta på bästa plats i hallen för en hundring"
Man borde kunna? Kan du på något vis förklara hur det borde gå till? För som sagt, jag får inte ihop vad t.ex. en säsongsplåt ska kosta om en biljett borde kosta 100kr...
Du säger själv att en plåt för 100 kr inte nödvändigtvis behöver vara på bästa platsen. Varför tar du då upp 350 spänn som en referens? Varför gör ni "rabatt till alla, alltid"-människor alltid just det, tar upp det dyraste exemplet? Du vet själv att du kan hitta en sittplatsbiljett, utan något paket, för 225 kr.
Att behöva vara kreativ? Så svårt är det väl inte att köpa ett säsongskort eller att ringa några polare. Hela världen är uppbyggd av mängdrabatter etc. Du står väl inte i en affär och säger "jag tänker bara köpa 1 och jag betalar bara det rabatterade styckpriset. Det borde vara så. Jag vägrar köpa 3 för 2". Nu är jag ingen historiker men jag skulle gissa att den typen av affärer har gjorts ända sedan hedenhös (för att dra in en Bergstenreferens).
Men det är ju det här. "Jag ska inte behöva köpa säsongskort, jag ska inte behöva gå med några polare. Jag vet inte hur många matcher jag ska gå på per år men oavsett om jag går 1 match eller 26 matcher så borde det kosta max 150kr/match"
Jag är ledsen att säga det men jag ser mycket hellre att rabatterna finns hos de som köper säsongskort eller de som styr ihop ett litet kompisgäng än att de landar hos dig. Varför? Jo, köper du en säsongsplåt så tror i alla fall jag att chansen är större att du då går på säg 15 matcher för att du känner att du vill få valuta för pengarna, än att majoriteten med ditt tänk (nödvändigtvis inte dig inräknat) går på 15 matcher. Eller för den delen, hellre att 6 pers får ett bra pris än att 1 pers får ett bra pris. Jag drar med mig folk till hallen som annars inte skulle gå på hockey. Du tar med dig.. dig. 6>1
"Inge paket för 4 polare?". Jag håller med. För mig har det dock hittills funkat med 6 pers men det är nog möjligt att det skulle sälja ännu bättre. Och här är det väl inte mer än att dra iväg ett mail till Mäki och påpeka att det hade varit kul om det fanns ett sånt istället. Börjar de räkna på det och ser att de kan dra mer folk till arenan och tjäna mer pengar per match så backar de nog inte för det alternativet.
Får jag fråga vad en ståplatsbiljett Borde kosta om en sittplatsbiljett Borde ligga på 100-150 kr? 75 spänn? 50? Gratis?
Hade jag haft tiden att gå på alla matcher så hade jag köpt säsongskort på ståplats. Det har jag ej. Har jag möjligheten att pynta 165kr så ringer jag till de där polaren som aldrig annars skulle gå på hockey och frågar "ska du med på matchen och dricka ett par bira?" Sällan jag får ett nej. Jag har aldrig avstått en match pga priset. Tvingas jag betala 225kr så ser jag till att käka hemma innan samt skippa snacks eller öl. Då är 225kr för 2-2,5 h hockey inte så farligt. Hade jag gått varje match, ja då hade 225 kr varit mycket pengar på ett år men då hade jag å andra sidan varit riktigt jävla korkad om jag inte köpte säsongskort istället. Ännu mer korkade om jag hade valt det dyraste alternativet som fanns när det viktigaste är att vara på plats i arenan, inte vilken vinkel mitt huvud befinner sig i större delen av matchen.