450 spänn för en biljett är ju helt sinnes. Ligan är sjuk och mår inte bra och det går verkligen inte åt rätt håll. SHL är ett praktexempel på en ekonomi som gasar fullt i medvind och som står med skägget i brevlådan när det kommer sämre tider...men fortsätter att gasa så gott det går.
Har aldrig varit en förespråkare av lönetak, jag menar hur ska vi i lilla Sverige värja oss mot konkurrens med ett sådant? Men frågan är om det inte måste till. Varenda tillskott går till spelarlöner och det i sin tur läggs ut på biljettpriset. Vad det verkar i alla fall. Nu med nya CMORE-avtalet kommer säkerligen ÄNNU mer plöjas ner på löner.
Här är det ju inte lika illa som i Växjö men 300-325 kronor för långsida nedre etage är ändå för mycket.
Man borde kunna gå och se på en match för 100-150 spänn. Inte sagt att man ska kunna sitta på bästa plats i hallen för en hundring, men nu kostar "nose bleeds" (i den mån vi har sådana i Sverige, men läs sämsta plats i hallen) över 200 kronor i SAAB. Sanslöst egentligen.
Ska jag betala 300 spänn för att se oss vika ner oss i tredje och förlora på övertid. Igen! Och igen! Eller?
Gå hem med ett hål i fickan och en klump i magen. Klumpen är inte så mycket att göra åt. Den kommer även i TV-soffan. Hålet i fickan kan jag dock göra något åt..
Med priser i lyxklassen måste även klubbarna inklusive LHC inse att det är spel och underhållning i lyxklass som förväntas tillbaka. Kan man inte leverera spelar det ingen roll att man har en JÄTTESTOR och JÄTTEFIN mediakub.