howswedeitis wrote
Lukkinen wrote
Kickfoot wrote
Någon som vet ur introt kommer låta iår?
Favoriten är ju Sirius följt av welcome to the jungle satan vad taggad man blir av dem!
Låt de börja nu, tagga! :twisted:
Trenden är ju tyvärr att det mer och mer ska låta som ett lågstadiedisco med någon clatchig hits_for_kids-låt. Har inga stora förhoppningar, tyvärr.
Nytt avsnitt av LHC-podden ute där de berättar att intro testas i bakgrunden. Tyckte mig allt höra Enter Sandman i bakgrunden (36.45 in i avsnittet) 8)
Jajamensan! Enter Sandman hördes i bakgrunden när podmakarna sa att det nya introt testades i hallen. Spännande och lovande! 😃
Biffen sa även att han i allra högsta grad var delaktig i denna säsongs intro. Inte alls i fjolårets.
Det var ju Biffen som själv mixade ihop mångas, och även mitt, favoritintro: Sirius-hjärtslag-Enter Sandman.
Har till och med ringt Biffen och frågat om detta när jag ville ha introt till ett eget hockeyevent som jag arrangerade. Han sa att det enda exemplaret fanns på en brännskiva någonstans. Mycket mystik med andra ord! Det legendariska introt finns alltså i ett enda exemplar på en skiva någonstans som ingen vet var :lol:
Den stora förhoppningen är givetvis att han har hittat skivan! Om inte det så kanske han har lyckats mixa ihop en liknande (kan ju inte vara speciellt svårt). Hur som helst är det lovande bara att Enter Sandman verkar vara med i introt.
Dels för att rock/hårdrock passar bättre som intro (tycker jag)
Dels för att just Enter Sandman ger extrema nostalgivibbar
Dels för att vi har så sjukt sunkig ljudanläggning - Baskrävande housemusik eller liknande låter förjävligt. Hårdrock funkar att lyssna på även med kass basåtergivning.