Lyssnade på Senewiratnes pod igår (Bergforspodden) och känslan kring Bergfors blev inte bättre precis... Loj inställning i allmänhet och taskigt självförtroende i synnerhet. Om att förra året i KHL var tufft konstaterade han "jag tjänade mycket pengar och pressen blev stor då när inte målskyttet kom igång"
Det är precis vad du är värvad för, och får lön för, att göra här med - mål - men om situationen nu är det det klassiska "det kommer. jag har varit i den här situationen förut". Ja absolut, men du har också fått kicken/begränsat med speltid av den anledningen förut.
När jag såg honom igår så känns det som att jag skulle kunna ta den rollen som han har med Olimbarna. Ta emot en passning i sarghörnet, slå den tillbaka eller släpp den vidare i rundeln. Cirkulera lite mjukt kring målet men gå aldrig in rakt på mål. Låter det inte som att Törna skulle kunna ta den rollen men komma in med en stor dos energi med - i nivå med Olimbarna?
Nu väntas ju Mathis avstängd framöver så då kanske Bergfors lyfter men annars vill jag fan se honom med Pajen och Lilja (eller något i den stilen). Det blir så jäkla tydligt att han inte behöver ta ansvar med Olimbs. Han bara flyter med. I en lina med Pajen och Lilja så Måste han ta ansvar!
Visst, han var ju ingen superstjärna innan Olimbarna kom tillbaka men nog tycker jag ändå att han var något farligare under inledningen eller t.ex. i CHL än vad han är nu. Nu kan han ju inte ens slå in pucken i öppet mål två meter från buren...
Trist är vad det är. För honom, för Emvall och för oss!