Ska vi inte alla bara vara jävligt glada över att vi har en spelare som underpresterar? Och som kostar mycket med? Vad fan skulle vi annars diskutera här när laget går bra, har vunnit 8 av 9 senaste, står upp bra mot förväntade motståndare i slutspelet (förutom plastsjö), är bra med i kampen om topp-4. Juste.. vi kommer alltid på saker som inte funkar ändå, även om alla spelare hade gjort en poäng per match. Då hade det nog varit För bra så att vi hade gått in i slutspelet med falska förhoppningar... :lol:
Skämtåsido. Nog fan får vi inte ut något för pengarna. Det är en nobrainer och det enda jag ser att han kan förbättra fram till slutspelet är väl som ni är inne på, orken i bytena. Att han orkar kriga några sekunder till. Ett mål i 5 mot 5 under 34 matcher, ingen fakta som man skrattar bort direkt...
alfie wroteAtt "göra en Erik Andersson" känns sådär. Visst kommer han få sin lön även som bänkad och utfryst men en hockeyspelare vill spela hockey, om inte annat för att hålla uppe sitt marknadsvärde inför nästa kontrakt, så i en utfrysningssituation tror jag att Bergfors själv till slut hade gått med på att bryta kontraktet för att få spela någon annanstans med lägre lön men där han hade fått speltid och en möjlighet att sätta sig i en bättre sits inför nästa förhandling. MEN! I ett läge där LHC börjar bygga upp en image av att vara en attraktiv klubb som utvecklar individen hade det inte varit snyggt eller gynnsamt för föreningens rykte eller attraktionskraft att ge upp på en spelare och frysa ut honom. Det rimmar liksom inte.
Om cluben står i valet och kvalet att värva en spelare och affären eventuellt faller för att spelaren i fråga inte har förståelse för att man hamnar i frysboxen om man är 29 år, lyfter 200k+ i månaden och har mäktat med 1 mål i 5 mot 5 på 34 matcher, med en gedigen meritlista i bagaget. Ja då hoppas jag den affären faller så jävla hårt att den aldrig någonsin förs på tal inne i väggarna på SAABen igen. Så där kan vi ju för fan inte resonera? Hur snyggt är det för föreningens rykte och attraktionskraft att vi är en sosse-förening där alla ska med a la Melin?
Kunde vi placera den gode Matheson i juniorlaget i väntan på att hans agent löste ett nytt lag, för att bättra på kontraktsläget för honom inför nästa säsong, så kan vi väl göra det med Bergfors? Problemet är väl bara att tiden börjar bli knapp :roll: