Leffe wroteWow.
Jocke_L wroteDu kanske skulle skaffa dig lite historiekunskap om laget du håller på.
Jo, för du vet ju hur mycket jag kan och inte kan.
Jocke_L wroteEnligt din egen definition är nuvarande klubbmärket identitetslöst och själlöst.
Ja, ifall man upplevt gamla LHC så lär det vara så. Hade jag själv gjort det så hade jag förmodligen inte tyckt att nuvarande symbol är äkta LHC.
Jocke_L wroteOm LHC finns i din själ så finns även det klassiska första klubbmärket där också.
Återigen ja, fast den har inte i närheten av samma plats som nuvarande.
Jocke_L wroteAnnars är du bara ytterligare ett bevis på en historielös eftersläntrare som tror att världens början tog vid när du slog upp ögonen. LHC:s existens började inte när du började hålla på laget, och LHC:s identitet skapades inte dagen du började hålla på laget.
Jag ber om ursäkt för att jag förknippar LHC med symbolen jag växt upp med. För att den symbolen för mig är LHC:s "själ".
Om det är svårt att förstå att man kan ha olika uppfattningar om vad som är LHC så kan du ju fundera över de nya MK Dons supportarna och hur mycket de förknippar sitt lag mitt Wimbledons symboler och färger. Eller hur mycket de kommer göra det om 20 år. Själv tror jag de har mer kärlek för MK Dons än för Wimbledons, men det kanske bara är jag, samma person som nyss trodde att LHC skapades dagen jag började hålla på laget. Eftersom enligt dig så spelar det ingen roll vad man själv förknippar laget med utan det är historian som är avgörande.
Själ och identitet hos en förening har inget med de senaste 5-10 åren att göra, enbart. Oavsett om du förknippar nuvarande klubbmärke som det "äkta" och "riktiga" så måste du inse att LHC historia övertriumfar "din historia". Det du upplever som "LHC" är givetvis äkta för dig, men du kan inte snacka om LHC:s själ och identitet utan att ta hänsyn till "tiden innan dig". Du snackar om LHC:s gamla klassiska klubbmärke som själlöst och identitetslöst. Du måste ju, när du tänker efter, inse det bisarra i det resonemanget. Det är i det gamla som själen och identiteten sitter, det är där det grundades.
Under mina år som supporter så har jag enbart upplevt två med det gamla och resten med det nuvarande. Alltså har det klubbmärke du upplever som själ och identitet varit med mig på runt 90% av hela resan. Jag skulle dock aldrig påstå att det klubbmärket är LHC:s själ, helt enkelt därför att jag vet att det inte är det.
Själ och identitet går hand i hand med hela LHC:s historia. Om du inte bryr dig om LHC:s historia så bryr du dig inte om LHC:s själ och identitet. Punkt.
Liknelsen med MK Dons var ju dessutom helt orelevant för din ståndpunkt. Tycker du så kan vi ju byta färg till rosa och köra med en ko på bröstet. Vem bryr sig om 20 år liksom?