http://www.logoguru.co.uk/blog/history-epl-club-logos/
Lite logo-utveckling i PL. Gillar skarpt Chelseas första, haha. Klockren!
Leffe wroteSen vill jag ändå inte byta tillbaka till gamla pga att nya symbolen har ett större värde för mig.
Fair enough för mig, gäller åt allas håll och allas åsikter om loggan 🙂
Jag personligen vill som sagt ha kvar lejonet men är öppen för att använda det som en sekundär logga, likt Colorado har en björntass på axlarna, och sen att man gör en ny för magen. Åter igen, gillar capitals ställ. Cleant samtidigt som man använder gamla kännetecknet med falken på axlarna. Åtminstone använde, vet ej hur det är i år. Alt att man gör en ny med lejonet på bröstet sen skapar en riktigt snygg sekundär logga som kan användas på kepsar etc.
Det viktiga för mig är att det inte bara är någorlunda snyggt på ett matchställ. Det skall sitta som ett schmäck på en keps, mössa, hoodie. Där tycker jag inte att nuvarande är helt hundraprocentig! Men det beror väl lika mycket på designen av kepsar etc skulle jag tro. Allt kryper ner till att merchandisen idag är bedrövlig, sen behöver väl kanske inte ny logga nödvändigtvis vara enda receptet för det. Fanns för länge sen en mörkblå hoodie med Linköping i lite skrivstil över bröstet/magen. Någon gång 2003-2004 tror jag. Den gillade jag skarpt!
Har vi ingen AD här som kan skissa lite logotyper på skoj? 🙂
Edit:
Tror att hoodien hade den här texten men det är ju 10 år sen så jag minns inte riktigt, men något åt det här hållet på en luvtröja hade jag nog köpt och burit vardagligt utan bekymmer. Nu när jag ser det skulle det säkert gå att hotta upp lite men ni förstår vart jag vill komma: