Sitter och funderar på en sak, vilka värvningar gjorde Pajen som faktiskt var bra? Kan ni droppa några? Då menar jag inte godkända utan riktigt bra.

Jag kommer endast på David Rautio när han och Bäckman ensamma räddade LHC kvar i SHL.

Resten? Alltså tränare var ett stort haveri, spelare?

Kul att spåna lite här.

MrNebbiolo Beror väl lite på hur man ser det. Ljungh var grym första två säsongerna men kostade ju också satan. Jeppe blev en bra värvning men hur mycket cred ska en sportchef få för en ”hemvändare” som vilken sportchef som helst hade plockat in? Ehn blev en riktigt bra värvning.

Sen hänger det ju ihop med allt annat. Vissa värvningar kanske var riktigt bra i teorin men sen fick tränarna inte ut potentialen vilket är svårt att lasta pajen för t ex.

alfie

Ehn är för mig helt rätt, Jeppe tycker jag inte ingår och Ljungh hade 325 och skulle leverera så den är endast godkänd.

Sådana som gått genom HG räknar jag inte med utan mer när man scoutat och plockat upp något vi inte utvecklat eller sett tidigare som Ehn.

Många saker har Pajen gjort fel värvningar. Lätt att stirra blind på det men om man vänder på det så har han ändå försökt sitt bästa. Och fått hit Morley och Lantosi , Rautio Ojamäki. Visst Ojamäki var ändå inte riktigt på topp men växte enormt på slutet och skulle spela på 2 året men då drog han iväg istället. Tror han hade gjort succé på 2 året om han var kvar. Även vet jag att det var fler som var okej men kommer inte på nån just nu.

Lukkinen Migrationsverket borde ha honom på bordet redan nu kan jag tycka

Kan vara helt fel ute nu MEN….

Jag har uppfattat det så att det är något dokument som måste vara fysiskt påskrivet av spelaren själv INNAN man skickar in papperna. De får skickas digitalt för att starta och förbereda ärendet men måste även skickas in i pappersformat INNAN det godkänns.

Som sagt, jag kan vara fel ute men så har jag uppfattat det någonstans….

Lokalpatrioten

Fortfarande en spelare som jag beskrev i andra inlägget ovan gått genom våra led och spelat i klubben innan. Jag menar nya spelare han ”scoutat” fram och adderat. Inte sådana som kommit hem.

PuckOut

Ryktas tyvärr ordentligt om att han inte spelar något innan uppehållet.

Rob

Rob Intressant reportage med Greco då han var i Frölunda för den som inte sett det.

Ett påtagligt, sorgligt, mäktigt och fint reportage på en och samma gång ❤️ all respekt till hans pappa och jag gillar redan Anthony Greco!

Lejon-Fantasten

Framförallt med tanke på att 9/11 var ett inside job, eller?

Conspiracy theories with Alex Jones. #warroom #banned.video #detbästajagvet

MrNebbiolo

Sinnesjukt att ni alla missat den absolut bästa värvningen han gjorde i min bok. Alexander Johansson. Spelade för peanuts, räddade SHL-kontraktet och var en allmänt bra kille och ledare. Kunde lira både top-6, botten-6 och tugga BP-tid. Lätt pajens bästa värvning sett till allt.

Tycker kommande 2 månader blir väldigt viktiga och något av ett vögskäl för årets trupp. Nu har man någonstans visat för sig själva och för supportrarna att man kan spela bra hockey och att man kan vinna matcher på ett ”riktigt” sätt. Men allt är inte frid och fröjd för det, det är fortfarande inte långt ner till träsket om vindarna vänder.

Kan truppen de närmsta 2 månaderna fortsätta inslagen väg på hemmaplan, transferera lite av självförtroendet och spelet från hemmaplan till bortaplan samt hitta tbx till ett drägligt pp så kan man gå in i januari i en fin position och med ett helt annat självförtroende och lugn än senaste åren. Nu finns alla förutsättningar för att faktiskt lyckas med det. Att bara få igång pp skulle ge oss massa mer edge.

Samtidigt finns fortfarande risken att man börjar bli bekväm och tullar på de bra rutiner man hittat under hösten. Lätt för en sargad trupp att vackla då. Jag tror ändå att det finns gott hopp om att man faktiskt hittar bortapspelet och pp och att poängen konsekvent kan ticka in framåt. Så känns det, realist som man är.

Pajen inledde väl ändå spåret att fokusera på linköpingsanknytning.

Rynnäshärvan, Bert och andra populistiska värvningar är smolket för mig.

NorthLondonForever Jag tycker att vägskälet redan passerades på försäsongen, då visade vi vad nya LHC går för. Tickar man på som man har gjort så här långt så kommer det att gå bra, Visst det finns en del förbättrings möjligheter som jag tror att ledarna och spelarna är medvetna om och tar ta i det hela. Ett fungerande PP är en av det viktigaste saker som måste prioriteras. Defencen är helt ok och i 5 mot 5 så tar vi för oss, men med en spelare mer bör vi kunna göra bättre, och det tror jag satt vi kommer upp till en acceptabel nivå där också.

Nils Jag tycker att vägskälet redan passerades på försäsongen

Där har vi skillnaden mellan en optimist och en realist 🙂

Du som optimist konstaterade redan i juni att vi äntligen har en superkedja i Leier-Elie-Rattie. Jag som realist konstaterar lite tråkigt i slutet av oktober när man har facit att vi har en bra förstalina i Elie-Ljungh-Rattie 🙂

NorthLondonForever Ja som det blev så har en bra första lina i Elie-Ljungh-Rattie, men vem vet hur det skulle ha gått utan skador med en superkedja i Leier-Elie-Rattie. Nu är jag nöjd och belåten med linan Elie-Ljungh-Rattie, och jag vill inte splittra den så länge den funkar och nätar.

Visst jag är en jävla optimist som alltid ser det bästa även när det ser mörkt ut, för jag kan alltid hitta något gott även om allting är skit. För mig är inte livet bara svart och vitt utan jag ser alla gråskalor där i mellan. Jag vet att jag har en belägenhet att haka upp mig på de små ljusglimtar jag ser i det gråa. Så jag kommer nog alltid att fortsätta se glaset halvfullt när andra ser det halvtomt. Livet är som livet är och det är bara att ta emot det positiva i varje ögonblick.