Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
Å andra sidan tycker jag inte det finns så mycket given spets på backsidan, bra bredd dock. Dessutom är det inte givet att Bäckman håller..
- Redigerad
edenbrah Tack så mycket!
Klent betyg på backarna. I övrigt så håller jag med. Visserligen kommer det troligen värvas in någon mer forward vartefter, när det blir- återstår dock att se. En lite mer renodlad sniper vore gott och se!
Gällande backarna så håller jag med JG om att det finns spets på backsidan, bredd likaså. Och vi har åtminstone 6 backar som kan vara ett hot framåt i Powerplay samt i 5 mot 5: Junland, Lindroth, Schira, Lyckåsen, Bäckman (när han spelar som bäst-skadefri) och Jesper Pettersson.
Lejon-Fantasten det var så lite
Någon som även vill sammanfatta denna artikel?
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/en-av-seriens-basta-som-brinner-for-klubbmarket/
- Redigerad
Rex Ensam med 5 getingar Little! Minst fick Lyckåsen på 1. Värt att tillägga är Lundström på 2.
Kan summera nyförvärven:
Högga = 4 getingar
Gibbons = 4 getingar
Eddie = 3 getingar
Pettersson = 3 getingar
Schira = 3 getingar
Maxwell = 3 getingar
Russel = 3 getingar.
Cronholm= 2 getingar
Lyckåsen är ju bättre än Eddie.
- Redigerad
11 Henrik Törnqvist
Tre getingar
”Högerskytt med ett riktigt bra skott. Hade kunnat skjuta 25 mål, om han konsekvent spelade i ett riktigt bra lag, med bra folk runt sig varje kväll. Har hög potential.”
…eller on han började att träffa målet och mer frekvent slutade med “strumprullare”.
- Redigerad
Ja, var tog hen vägen? Verkar vara en trevlig person. Dessutom en nykter syn på det mesta.
- Redigerad
Ecorren Ja, var tog hen vägen?
Jag vågar nog att påstå att @Sillen är en stor och ståtlig herre i sina bästa år!
Hans akademiska inlägg folkutbildar en skogsmulle som mig, och jag är beredd att rea ut både fruga och katt om det är det som krävs för konungens återkomst till Sveriges bästa forum!
Hoppas han är tillbaka till seriepremiären.
- Redigerad
Den som ändå hade en miljard. Jag hade lagt en nummer två på trappan till kommunhuset och sedan byggt en ny arena till LHC som de ägt själva. Sedan kan kommunen betala för att få gäster in i sin “evenemangsarena”.
När ska kommunen fatta att utan LHC i Saab Arena så kan de ta intäkter för 10-12 konserter och se vad de blir. Bara pannkaka av skiten. Ge nu LHC ett avtal värt namnet. Rimligt borde vara ca 3,5 miljoner och inte som nu ca 10 miljoner.
Inte underligt att vi inte hamnar på en plats av 25st städer i Sverige. 80 miljoner satsas för att hålla mord och annan skit borta. Cluben håller i alla fall ca 600 - 1000 individer borta från kriminalitet varje år och betalar in ca 20-30-40 miljoner i inkomstskatt varje år. Hur många arbetsgivare i LKPG gör det ?
- Redigerad
Number_10 80 miljoner satsas för att hålla mord och annan skit borta.
Och det går ju bra!
Är det någon som kan vara supergullig och sammanfatta det som står i artikeln lite kortfattat?
Tack på förhud.
Kjeppkinesen LHC vill betala mindre, en mer rimlig hyra, än de 10,4 millar man sprätter iväg nu. Kommunen vill fortsätta suga ur LHC till sista kronan. Bergsten frågar om det är aktuellt att köpa arenan. Om det blir billigt säger Ekström och menar att man på sätt och vis redan har betalat för arenan.
En liten fågel viskade att imorgon åker hela LHC truppen med familjer å flickvänner till Kolmården!
Akta er för kusinerna!
QPR
Kusiner?
Vi betalar för att kolla på hockeyspelare, hockeyspelare betalar i sin tur för att kolla på apor - Circle of life.
Jävligt sant.
Våra Primater!
Precis!
Onödigt att åka hela vägen till Kolmården när de bara kunde åkt till Mjölby och se våra damer möta ett gäng apor
QPR
Okej, det var vad jag hoppades du menade. Var rädd för att du ansåg Pekingfolk som våra kusiner, att vi är syskonstäder och sånt.
Vad tror ni han syftar på?
- Redigerad
Först och främst borde han gå en svenskakurs då han formulerar sig sämre än undertecknad.
Men förstår jag honom rätt så kan det kanske vara någon ny variant av Laumann-bingo eller liknande publikfrieri?
Det behöver du aldrig vara rädd för när det gäller mig!
Så fort jag åker över kommungränsen åt det hållet så så börjar kroppjäveln å klia.
8-0 Fyller han någon funktion?
https://hockeysverige.se/2021/09/08/efter-publikbeskedet-shl-matcher-kan-flyttas
Läste nyss denna artikel som egentligen bara indirekt handlar om LHC, ifall det nu blir verklighet. Ska vi gissa på att Leksand och Djurgården får några hemmamatcher framflyttade för att det är mest synd om de lagen?
Nae, i min värld är det bättre att spela av spelschemat så som det är tänkt från början. Går inte att få någon millimeterrättvisa här och dessutom kan eventuella restriktioner ändå förändra läget framöver.
Metallica tja…sånt var ju inte så viktigt förra säsongen när vissa lag fick spela typ 10 matcher på fjortondar….
- Redigerad
Vad vad det som skulle släppas idag nu igen? Det har ju varit teasers inför 9:e september.
Stenbeck kommer tillbaka med en plånbok fetare än @Kjeppkinesen fru och köper in ett helt NHL-lag?
Den stooora nyheten var matchtröjorna. Jag tycker de är snyggare än fjolårets främst i och med att reklamen är bättre placerad.
Den var mycket snyggare än förhandsbilden med Ljungh där den såg blöt ut som Kinesen sa.
OK, varken mer eller mindre
Här visas tröjan tillsammans med en ny låt. Ny intromusik eller när ska den spelas må tro?
Lukkinen Jag undrar också om det ska bli den nya introlåten, det måste ju nästan bli det? Galet bra!
Vet du vad låten heter?