4 dagar senare

Kan vara instämma i hyllningskören! ❤️

Är inte det en ganska självklar sak när man förlorat sin far så tidigt i livet!?

Klart det är fint, men det hade väl de flesta vettiga människor gjort..

PuckOut Klart det är fint, men det hade väl de flesta vettiga människor gjort..

Så är det kanske, även om det verkar finnas färre och färre av sorten ”vettiga människor”. Jag tycker vi är sjukt dåliga på att ge varandra cred, visa uppskattning, lyfta fram positiva beteenden och göra varandra bra. Särskilt uttalat i Jantelagens hemland Sverige.

”Du ska inte tro du är något bra för att……”

Så därför tycker jag personligen att det är fint uppmärksamma Högga här och hans respektfulla hyllning av sin pappa, även om det skulle vara som Du skriver att ”så skulle väl alla ha gjort”.

Ge positiv feedback och göra varandra bra är en av grundstenarna i bygget av en stark grupp och skapar samhörighet. Tycker vi är alldeles för dåliga på det generellt.

Bra jävla snack Sillen! Jag hade också givetvis gjort likadant själv i samma situation men det förtar inte någonting ifrån Höggas väldigt fina hyllning. Nae! Fint gjort Högga!

Sillen ja, det var något i linje med mina tankegångar. Bara för att något är extremt självklart behöver det inte göra det mindre hedervärt.

I det här fallet vet jag inte om det är så självklart heller, hockeymänniskor är hyfsat vidskepliga och har man levt med ett nummer länge så är det nog lätt att inte vilja jinxa eller byta.

22 dagar senare

LaumannBingo

Det kan de få ha.. För min del känns det bara gött att det inte blir av här. För mig ett meningslöst jippo som jag inte får ut någonting av. Då vet ni ändå vilken toknörd jag är på LHC..

Jag tycker första ispasset har en viktig del i att välkomna de nya spelarna till Cluben.. om de möts av ett bra tryck från supportrarna så tror jag att de känner en bättre samhörighet med staden och laget..

Ruttet att man inte får detta att funka, löste det för fan på nåt sätt.

Första träningsmatchen hemma eller vad fan som helst.

Annars tycker jag att vi fans samlas till en träning. Finns ju fan i inga restriktioner kvar så vad är problemet?

PuckOut

Jag tycker tvärtom.. Om jag vore ny spelare skulle jag få lite Degerfors / Åtvidaberg eller annan bruksortskänsla av jippot. Det känns lite pinsamt på något sätt. Några få tappra från WL försöker dra igång någon ramsa som bara blir en skamfläck av draget på en match. Sen får man se 4 minuter plojmatch och sen lufsa hem. Nae, lägg ner det där och ha det i samband med första träningsmatchen säger jag! Då tror jag att det hade kunnat bli ett fint arrangemang. Fri entré, presentation av laget och en hel riktig (tränings)match.