Vranas mål….
Saaatan!!!
Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
Hockeytröjan Svårt att lägga den närmare ribban. Stenhårt också. Skaplig klass på den bössan.
Hockeytröjan Sveriges prestation…….
…… Saaatan!!
Underbart mål av Vrana. Pajen Agera nu !! Ha ha men kul för JV. Bara en kommentar hur dumma utvisningar ställer till det. Hjärnsläpp av Oskar Lindberg och matchen får en vändning. Vill inte se en enda sådan galenskap från våra grabbar under kommande säsong. Bara Se o Lär. Om motsåndare försöker provocera. Skratta o spela vidare !!
- Redigerad
Saxat från FB, inlägg från biffen angående AK47s inte vara i Cluben. Om detta stämmer kan jag tycka att det är rätt ruttet av Pajen…
”Igår lördag träffade jag på Anton Karlsson och Bäckman.
Jag frågade Anton om LHC. Anton berättade att han var mycket besviken på Cluben. Men han älskar LHC och alla fans och han ville inget mer en att vara en i Cluben.
Han hade väntat på besked i sex veckor men inte hört något.
Han fick läsa i Expressen att han inte var aktuell i vårt lagbygge.
Så får det bara Inte vara. Han är ju en av oss.
Han var ju med och krigade kvar oss.
Jag lägger ingen värdering i vem som ska spela eller inte. Men ett besked kan man ju begära att man får.
Man ska inte behöver läsa om det i tidningen.
Det är för dåligt och jag blir ledsen och känner inte igen min Club.
I min Club tar man hand om varandra och behandlar alla med stor respekt.
Nu har jag ju ensidig information.
Men tyvärr tror jag på den.
Har jag fel. Ja dom kommer jag meddela det.
Jag vill också säga att basket är jag helt ointresserad av. Men har där favoritlag.
Alla andra lag utom det från Norrköping.”
Är det denna artikel som åsyftas?
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/linkoping-spikar-nu-sin-backuppsattning/
Där säger ju Pajen ingenting om AK.
13 år och 6357 inlägg senare är det dags. Känner inte att jag får ut det jag vill av forumet längre. Vill ge all cred i världen till @lkpg__ som tog på sig att förbarma sig över denna gamla klenod men tyvärr tycker jag, olikt många andra här, att det har lett till en allmänt sänkt nivå på innehållet med mycket trollkonton, sunkigheter etc. Men lika bra kanske, det är inte bra för familjefriden att spendera så mycket tid här som jag gjort
Extra eloge till de skribenter som skrivit tänkvärda inlägg och som bjudit på sköna garv genom åren. Vissa är fortfarande aktiva, vissa inte. Missar säkert några, men extra kudos till ett urval av rävar som @Sakic , @Malkin , @Franckie Burns , @Jacko , @Jocke , @Hockeytröjan , @Lukkinen , @Mittzon (älskar pessimistiskt statistiknörderi!) och allas vår @Nils .
Kommer säkerligen lurka i sillytråden titt som tätt eftersom Cluben/hockeyintresset givetvis kvarstår, men skrivandet är härmed över. Tack för alla år och alla diskussioner, höga som låga
Peace out!
//alfie
Fan vad tråkigt @alfie! Ska inte ge mig på någon övertalningskampanj men du får jättegärna ångra dig när du vill! Tycker också att det har svävat iväg för mycket framförallt senaste dagarna. Annars uppskattar jag ändå ett visst inslag av humor och larv här.
Ångra dig gärna! Men annars - Stor eloge för alla tusentals kloka och tänkvärda inlägg. Och för att du visade mig detta forum!
@Jordfräs#421784
Tycker endast det är tråkigt när folk inte känner att de vill fortsätta vara med och utveckla LHC’s fanbase och community. I grunden har vi alla kärleken till Cluben som förenar oss, det borde överskugga alla andra olikheter som vi inte delar.
- Redigerad
Det får bli ett inlägg 6358 också. Känner att jag vill förtydliga att detta inte är nåt affektbeslut av en vit, kränkt gubbe Det har legat och lurat i flera år, sen långt innan bullen fönyades. Har i nästan 13 års tid haft en bullen-flik uppe konstant på jobbdator, hemdator, mobil och padda. Det har varit ett osunt beroende som på senare år inte givit mig särskilt mycket så känner verkligen att det är dags att försöka lägga tiden på annat. Nu stängs fliken ner!
Så om något ska Kinesen mfl ha tack för den sista, oundvikliga knuffen
Lev väl!
Riktigt tråkigt att höra att du lämnar Alfie. Förstår ditt beslut och hoppas ändå att du kommer tillbaka i framtiden, du har alltid bidragit till bra diskussioner.
Tonen har tyvärr blivit sämre på forumet. Jag tycker att du Kinesen är en frisk fläkt men det finns tyvärr ingen balans och leder till att du väldigt ofta går utanför ramen och det roliga blir provocerande och många känner sig stötta. Jag hoppas att du kan tänka igenom dom delarna så kommer det att bli mycket bättre
- Redigerad
Läste igenom mina inlägg för igen för att förstå vad du menar. Stefan Liv-skämtet kom ut helt fel. Är själv lite chockad över att jag klickade iväg det ärligt talat. Jag pudlar där.
Resten av mina inlägg står jag för till 100%. Det enda jag kan göra är att formulera mina åsikter på bästa sätt. Klarar man inte av oliktänkande eller motargument så borde det vara en väckarklocka för att se över sin egna karaktär. Detta är vad jag tycker, man behöver varken läsa eller ge sig in i diskussioner med mig. Det går alldeles utmärkt att tycka att jag är dum i huvudet och samtidigt gå vidare med sitt liv. Jag tycker givetvis det är tråkigt om någon gammal räv här inne slutar pga av mig, men jag är som jag är och alla ska vara välkomna här. Tänker över mina skämt ett varv extra i framtiden dock, tack för omtanken.
Det här inlägget du gör är klockrent och som du säger små justeringar räcker.
Kjeppkinesen Jag tycker du tillför väldigt mycket bra här inne. För mig känns det så självklart att i stort sett allt du skriver är lite med glimten i ögat. Jag själv är också jävligt sarkastisk av mig och älskar när folk kan skämta lite. Tycker du är störtskön och livar upp stämningen rejält.
Jättetråkigt att vissa verkar ta illa upp och se det som att du försöker provocera.
- Redigerad
Niklas_H För mig känns det så självklart att i stort sett allt du skriver är lite med glimten i ögat
Exakt, och detsamma! Blir problematiskt nu dock. Finns risk att “magin” kring vår jargong dör lite här nu när halva forat är på landsflykt.
En PM-funktion hade varit lägligt.
Tack själv, alfie. Jag kommer minnas dig som en person som kunde dela ut skit när du tyckte det var befogat men som sen också kunde berömma samma person en vecka senare om det var något du gillade. Det var ingen prestige så, och du kunde skilja på sak och person. Definitivt inte alla som kan. Utöver det så tror jag att du haft en förmåga att sätta ord på vad många andra andra tänker och känner inombords. Jäkligt vass på att snabbt analysera saker.
Simma lugnt, Alfie. Vi springer säkert på varandra i Catena Arena eller Malmö Arena framöver. Dock inte på Väla, får vi hoppas