Franckie Burns wrotebra jävla skit
Jag minns inte senast jag läste så många klockrena poänger i samma textruta på detta forum, och då var/är jag full som ett ägg när jag beta mig igenom detta, men det var det värt. Hög nivå, jag applåderar!
Det känns inte som jag har så mycket att tillägga i respons på svar på mitt inlägg efter att ha läst Franckies svar som täcker det mesta i vad jag ville få fram i min ursprungliga poäng.
I mitt tycke, så är det någon som förtjänar hundhuvudet efter denna säsong så är det Roger Melin, inte Johan Hemlin, som ändå har gjort det han har kunnat efter sina resurser. Roger har ett rykte kring sig under sin karriär som coach att få ut maximalt av ett "svagt material". Denna säsong har väl snarare bevisat tvärtom. ALLA har mer eller mindre underpresterat när det väl gäller. Kedjor som ej fungerat får fortsätta match efter match spela ihop. Lågvattenmärket kom i första periodpaus i årets sista match då Melin i princip, med 40 min kvar att spela om, gick ut offentligt i TV och sa att han gav upp och spelarna får göra bäst dom vill på isen. Snacka om tjänstefel, Om jag var Mike Helber så skulle jag gå i taket efter det och känna en enorm frustration som arbetsgivare efter det. Men jag förstår även att Roger sitter kvar till nästa säsong då det skulle skada lagets, redan svaga, ekonomi att sparka honom.
Jag respekterade Roger Melin väldigt mycket innan denna säsong och trodde verkligen att han var killen att styra ihop detta lag. Men efter denna säsong, nu när man kan summera allt, så känner jag mig faktiskt väldigt uppgiven kring detta... Vilka mer delar denna känsla med mig? Jag personligen skulle vilja testa i LHC att ta in någon nordamerikansk coach med dess mentalitet i framtiden. Den där "mysfaktorn" som snackades så varmt om när Cluben sparkade Jämtin/Norrena verkar inte gett så överlags stor framgång...