Ghoul wrote
Det är säkert en ny värld för LHC och även många fans (mig bland annat). För egen del kan jag inte se det på annat sätt än att man som representant för LHC ska sköta sig, så enkelt är det. Oavsett om det är vanligt förekommande med grovt språk och trashtalk inom E-sport, det är ingen ursäkt. Helt rätt med disciplinär åtgärd, bra LHC!
Hur hade vi reagerat om en av våra A-lagsspelare slängt käft i en het slutspelsmatch och det hade fångats av domarens hjälmkamera och mikrofon? Jag vet inte vad som sagts i det här fallet men dubbelmoralens mästare som jag är hade jag nog småmyst och hejat på. Det är så jäkla gött med en retsticka i laget. Och för att vara en retsticka så måste man passera gränser, eller hur?
Å andra sidan är det här annorlunda. Sitter man vid ett tangentbord och skriver har man större möjlighet att tänka till innan man trycker "Skicka". Det är sjävklart att det kommer synas. Internet minns! Så det känns rimligt att stävja dumheter på publika kanaler, oavsett om det är vanligt förekommande eller inte.
Så nu slog jag knut på mig själv för att motivera min dubbelmoral. 🙂