HNez wrote
Ghoul wrote
HNez wrote
Det är så brist på förståelse att det inte existerar från LHC:s sida. Nu vet jag inte exakt vad som har sagts, men inom E-sport världen förekommer det JÄVLIGT mycket trashtalk. Så är det bara, har egen erfarenhet i ämnet. Ser hellre att man slår lite på fingrarna än att hålla på att stänga av, det skadar laget.
Det är säkert en ny värld för LHC och även många fans (mig bland annat). För egen del kan jag inte se det på annat sätt än att man som representant för LHC ska sköta sig, så enkelt är det. Oavsett om det är vanligt förekommande med grovt språk och trashtalk inom E-sport, det är ingen ursäkt. Helt rätt med disciplinär åtgärd, bra LHC!
Köper det du säger. Dock, ska man vara stenhårda mot detta, måste man vara stenhårda med trashtalk som förekommer i A-laget, kan slå vad om att det delas ut ett och annat grovt ord till motståndare i t.ex. ett slutspel. Vad för återgärder togs mot Jämtin när han pucklade på en funktionär i Galverinken? Missminner mig kanske, men ingen från LHCs håll, utan endast från ligans.
Pucklade på en funktionär? Det var en illröd och adrenalinstinn Micke Sundlöv (då sportchef) som fysiskt hoppade på Jämtin i spelargången efter att matchstraff delats ut pga en tackling som tog illa. Sundlöv fick ett blåöga som ett brev på posten.
Den dagen man känner sig manade att dela ut åtgärder för trashtalk som sker på isen är dagen jag på allvar lägger ner. Det finns alltid en gräns givetvis, men att vara så j-a byxis att man avkräver politisk korrekthet från spelare i heta situationer på isen - då kan man packa väskan och lämna föreningen. Jag lämnar i alla fall.
Det är dock skillnad om det sker på isen under match, eller om det sker på exempelvis Twitter. Om en spelare i LHC häver ur sig okvädningsord på Twitter mot en annan spelare inför öppen ridå är det något helt annat.