Hade givetvis blivit överlycklig om LHC vände på det här och tog sig vidare och kommer i vanlig ordning bli helt tom och okontaktbar i ett par veckor om Cluben åker ur (standard slutspelsångest) men på nåt sjukt sett hade jag nog också blivit lite lättad att några bra matcher i slutspelet inte lägger någon slags glimrande fasad på det fuskbygget och den skitsäsong som varit.
Om någon hade sagt till mig innan OS att LHC skulle åka ut i kvartsfinal 6 eller 7 mot Frölunda hade jag blivit mycket positivt överraskad och tagit det rakt av. Hade någon däremot sagt det inför säsongen hade jag förmodligen blivit vansinnigt besviken.
Vi sitter i matchtrådarna (gårdagens match borträknad) och snackar om att LHC gör det jäkligt bra som står upp mot ett lag som varit så mycket bättre än Cluben sett över hela säsongen och det är givetvis sant på sitt sätt. Sett till hur säsongen har förlöpt avslutar LHC jäkligt bra, oavsett utgång i matchserien, men det är ju för att vi under den här säsongen har fiasko, försvarskaos, taskigt målvaktsspel och loj inställning som referenspunkt att utgå ifrån.
Att LHC ska vara en sån kraftig underdog som ska behöva stå för en jätteskräll för att ta sig förbi Frölunda i en kvartsfinal smärtar mig. Att LHC numera är laget som behöver spela destruktivt för att ha en chans gör det också.
Jag hade gett vad som helst för en superskräll och ett SM-guld redan i år men ännu mer hoppas jag att LHC hittar ett vinnande koncept som tar oss tillbaka till toppen kommande säsonger. Det är vi fans värda om inte annat.