Lukkinen wroteEfter fem matcher mot VF har vi på tio försök i PP presterat noll mål. NOLL! Att leka i grundserien går bra men att leverera när det gäller är tydligen inte lika kul. Man kanske måste offra en hörntand då. Märks rätt tydligt vilka av dom som presterade i grundserien som viker ner sig nu. Det håller inte. Glidare göra sig icke besvär i Cluben, tack!
Kvart 1:
2 pp. Totalt 4 min.
Kvart 2:
1 pp. Totalt 2 min. (Dock 1:20 i period 2 och 40 sek i period 3)
Kvart 3:
2 pp. Totalt 4 min. (Mål 12 sek efter första pp möjligheten)(Man spelar av ett PP avsiktligt i slutet på matchen)
Kvart 4:
2 pp. Totalt 4 min. (En utv. 1 perioden 19:54 = ej start i zon)
Kvart 5:
3 pp. Totalt 4:36 min. (Två hela + 36 sek, start utanför zon)
Inte så jäkla lätt när man får max 2 chanser per match. Visst, nått mål borde man ha gjort men det har ju inte vart optimala förutsättningar när man dessutom möter seriens bästa BP.
Lägg till att Mange och Sjögren har varit borta i två av matcherna (vet att Mange spela en men hur fräsch var han??).
Detta är ju inte bra men det är heller inte sån jävla katastrof som vissa vill få det till (speciellt Cmore).
På tal om Cmore. De vill verkligen sätta kris rubriker! Bara för att Arla hade gjort endast en poäng inför ikväll så börjar dom ifrågasätta ifall han är en slutspelsman. Han vann poängligan i slutspelet ifjol (delat med två andra)! Kan inte de så kallade experterna se att hela laget spelar mega defensivt och att Arla tagit ett stort ansvar defensivt.
Blev lite of topic så flytta inlägget från sillytråden.