Sillen Vi pratade lite om min medverkan för några veckor sedan, i samband med att vi diskuterade vårt upplägg för kommande säsongen. Tyvärr så har jag inte möjlighet att öka mitt engagemang till nästa säsong (men kanske säsongen efter det), och de säger även att de inte har resurser till att ta in någon hel- eller deltidsdedikerad analytiker.

På tal om konferensen så tyckte framför allt Micke Vernblom att det vore väldigt konstigt om jag inte deltog i form av LHC-representant. Men det verkar runnit ut i sanden. Kanske i och med att vi inte utökar samarbetet till kommande säsong.

Men läggs konferensen upp i efterhand på nätet så kommer jag såklart spana in den, och eventuellt göra någon summering av intressant innehåll, på liknande sätt som jag gjorde förra året.

Hank de säger även att de inte har resurser till att ta in någon hel- eller deltidsdedikerad analytiker.

Det här är ju helt år helvete rent sagt.

Vafan lägg pengar på rätt saker som kan lyfta verksamhet & prestation…

Hank och de säger även att de inte har resurser till att ta in någon hel- eller deltidsdedikerad analytiker.

Det där är ju sånt bullshit så jag förlorar allt hopp om hur den här föreningen styrs. Vi har en kommersiell chef, vi har en privatmarknadschef, vi har en marknadskoordinator och vi har tre “key account manager”. Vi har en restuarangchef, vi har en evenemangsansvarig, vi har kockar och en kökschef. LHC har GIVETVIS råd med en analytiker. Det handlar enbart om vad man prioriterar.

Ni får ursäkta mig. Men LHC:s klubbledning är extremt inkompetenta. Hur vi kan tillåta dem att hålla på är en gåta.

Är LHC ett eventbolag som erbjuder diverse upplevelser eller är man en ishockeyförening vars enda mål är att vinna SM-guld?

Ska vi starta en poll?

Hank rent ut sagt för jävla bedrövligt och den där konferensen SKA DU BARA med på som jag ser det. Spelar väl ingen roll vilket engagemang du har 23/24… vill dom överhuvudtaget ha med dig ska du med som jag ser det. Dessutom vore det en personalpolitisk åtgärd som tack för 22/23 om inte annat. Men det där med personal är ju sen gammalt inte överhuvudtaget LHC grej…..

Jocke LHC har GIVETVIS råd med en analytiker. Det handlar enbart om vad man prioriterar.

Så är det. Och uppenbarligen prioriterar man väldigt fel eftersom de lag som fortfarande saknar en heltidsanalytiker även är samma lag som ligger i botten av tabellen.

För egen del ser jag gärna att vi sparkar kommunikationsavdelning o låter den vara åt skogen (vilket den ändå är..) så tar vi in hank o en till till en analyikeravdelning.

Jag kan fan ta på mig o göra kommunikationen för 4 lök i månaden o hålla den flytande

En tanke som slog mig precis..

Någon som vet om LHC-/PJ, har planer på att påbörja ett samarbete med Mike Helber? Och som vet om Mike Helber i så fall skulle vara öppen för ett samarbete mellan honom och PJ framledes? Tänker om Helber skulle hitta en jävligt bra spelare, som han blir agent för, så borde det samarbetet kunna gynna LHC-/PJ i all högsta grad.

edenbrah ja, det är han, åtminstone till förra året. Haft ambitionen företräda främst yngre spelare komma in på marknaden.

Lejon-Fantasten Helber vet nog var LHC är, och vice versa. Han kommer såklart jobba för sina spelare och det som gynnar dem oavsett vad som är bra eller dåligt för LHC.

Vad kostar inträdet till konferensen? Vi på bullen kan skicka @Hank som privatperson med någon ”go fund me”-lösning.

Sillen

Skickade de dit Vilmos Gallo för att mingla och le brett istället för den enda som hade haft reell nytta av att vara där? Idioter.

Slottsvakten Gallo vet jag inte, men LHC var rätt väl representerade enligt andra deltagare. Givetvis ska de med bäst effekt på resultaten delta, men jag personligen tycker det kunde varit en ”akt av goodwill” ta med @Hank efter hans helt ideella arbete förra säsongen.

LaumannBingo Vad är det sin lögnerna består i?

Detta? : “Avslutningsvis vill vi alla rikta ett stort tack till er LHC:are för allt ni gör för vår klubb!”.

Om detta är lösningen på pajkastningen i media - bra. Hoppas att det är konstruktiva samtal och att representanterna från WL kan sprida ett bra budskap vidare i organisationen. Hoppas också att LHC är lyhörda och visar förståelse. Tror ofta att fysiska möten är det bästa för att komma framåt. Utspel i media är det inte, 100 %. Men om någon vet vad Ostrogothia menar är lögner så lägg ut orden. Och om du inte har konto på Bullen, skaffa gärna under samma nick! Skulle vara givande att ha diskussion, eller inte 😃