- Redigerad
Kallzon Jakob Lilja
Hela hockeysverige verkar se honom som en Putin-kramare och att han inte borde vara önskvärd i SHL igen. Utom alla vi som håller på Cluben. Är det vi som är enögda och ser till Clubens bästa eller överdriver alla andra?
Såhär: LHC är inte en hackkyckling längre (som jag känner), tycker att den bilden har suddats ut en, dock så hatar mer övriga Hockey-Sverige på oss, och det har dem gjort enda sedan Cluben spelade i Hockeyallsvenskan-och framförallt sedan Cluben tog steget upp till dåvarande Elitserien - 00/01..
Gällande det med Lilja.. Eftersom vi inte känner till något om hans situation-och kan inte gå på något annat än vad han själv säger, men om man ska dra det hårt, så vet vi inte något alls om situationen - PJ känner troligen till situationen någorlunda bra, Liljas agent ännu bättre, och Lilja själv bäst..
Men en sak är fullt ut säker-och som är en tråkig-och sorglig sanning:
Det är att väldigt många människor tror på precis Allt som skrivs på Expressen-och AB. Det är synd att många av Sveriges invånare inte är källkritiska-eller har fått ha ‘Källkritik’ som ämne i skolan, det är en viktig del och ha i vårt nuvarande samhälle - med all teknik-och spridning som finns idag på nätet. Många är godtrogna och tror att allt som skrivs på Expressen-och AB är sant - det är en form av makt - Gammal-media sitter på, sedan herrans många år tillbaka.
Gammal-media använder sig en aning för ofta av - sanning med modifikation. Och så fort dem har skrivit något hemskt-och allvarligt, så börjar drevet.
Med det sagt.. Så säger jag inte att allt som skrivs på AB-och Expressen är lögn-/manipulation, för det är det inte.
Jag säger verken bu eller bä kring hur Liljas situation ligger till- eller hur den har varit, däremot så är han en spelare som skulle tillföra vårt lag en del egenskaper-och kvalitéer. Som skulle passa in bra - i lagbygget.