Metallica Vi spekulerar nu men det är väl OK. Men menar du att dina vänner som pre-pandemi såg majoriteten av matcherna på TV och gick någon enstaka match live nu ska börja gå frekvent på hemmamatcher?
Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
Är boende i Skåne och att åka till Malmö eller Ängelholm för ishockey har inte varit aktuellt nu pga pandemin. Cmore betaöar jag 349kr i månaden för. Då får jag alla matcher i Shl och Ha , även damligan. Tycker inte det är busdyrt direkt. Ser alla Lhc matcher både dam och herr. Hade jag inte haft cmore hade nog Lhc intresset dött ut tyvärr.
Cmore gör nog sitt men tror ni inte att för den gruppen som jag tror de flesta tillhör, alltså ser endel matcher från tvn och går på nån match då och då, att de väljer bort att gå på livehockey mycket pga LHCs svaga start? Att få se hockey live igen väger inte tyngre än att se ett halvrisigt bottenlag spela tråkig hockey?
bloodandashes Nej, de behöver inte gå oftare nu än vad de gjorde innan. Men går de inte till arenan alls framöver eller om de inte får med sig vänner, barn eller partners vid de tillfällen de väl går på en match så blir det svårt att fylla arenan.
Om 7000 pers innebär en bra publiksiffra i arenan, varav ca 3000 (höftar här) utgörs av säsongskortinnehavare.. Vilka är de övriga 4000 enligt dig? Jag gissar på den grupp jag syftar på och skriver om.
Det handlar egentligen väldigt lite om att locka dit folk som inte överhuvudtaget är intresserade av ishockey eller råkar gå på livesport istället för bio. Denna grupp kan säkert öka om det är helt gratis eller kostar 50:- att gå på en hemmamatch men man kan ju inte leva på gratisbiljetter en hel säsong heller.
- Redigerad
Någon som har koll på hur många biljetter som sålts till torsdag,lördag? Vore kul om det ochså uppdaterades på sociala medier.
Metallica Rimlig tanke.
Servicemålarn det blir ju dock dyrt eftersom man med all säkerhet måste ha ett baspaket för att ens kunna få sporten. Tvåhundring för ett baspaket plus sporten så är man nästan uppe i 600 kr i månaden. Detta om du inte väljer cmore appen då, men då förlorar du en del kvalite istället.
Hockeytröjan Minderåriga är väl vist välkomna? Det är väl bara de som aktivt valt att inte vaccinera sig som inte är välkomna?
Närmare 85% av Sveriges befolkning över 16 år har tagit spruta ett. Störst problem att få folk att vaccinerade har vi i områdena Skäggetorp, Berga och Ryd. Känns tyvärr inte som det är speciellt många från de områdena som går på hockey ändå?
Men visst.. vi kanske tappar någon / några få procent av pga deras vaccinationsovilja.
Bara de som aktivt valt? Varför göra skillnad på ovaccinerade helt plötsligt?
Okej, hur många under 18 år har fått minst två då? För det är ju tydligen det som krävs.
Håller dock med dig om att hockey förmodligen inte är favoritsporten i stadsdelarna du nämner, åtminstone inte bland de utrikes födda. Men, det är betydligt fler vaccinvägrare i finare områden än du verkar tro.
Här finns en artikel som berör ämnet om skillnaderna mellan stadsdelar: https://corren.se/artikel/stora-skillnader-i-vaccinationstackning-i-linkoping--har-ar-stadsdelarna-som-sticker-ut/jog3571r
Skäggetorp, Berga och ryd lägst täckning med mellan 60-64%. Högst täckning Vidingsjö, Ullstämma Hjulsbro med upp emot 94%.
- Redigerad
Heleuuuka Tack, jag har läst den artikeln men tycker inte att den sa så väldigt mycket. Skäggetorp, Ryd och Berga i botten på 61-64%. Vidingsjö, Ullstämma och Hjulsbro i topp på ca 90%. Det i sig talar ett ganska tydligt språk men det säger inget om hur det ser ut i andra “finare områden” som @Kolle42 refererar till. Ligger de andra områdena på strax över de där 61-64 procenten, eller strax under Vidingsjö, Ullstämma och Hjulsbro?
Det lät som om @Kolle42 hade lite smaskig statistik eller kunskap nämligen.
- Redigerad
Lägligt att den där artikeln kom dagen efter mitt inlägg. Till och med over 94% i delar av Vidingsjö, Hjulsbro och Ullstämma per 27/8, alltså över en månad sen. Skulle tro precis som jag gissade att det tillslut bara rör sig om några få procent som väljer att inte vaccinera sig från de stadsdelarna.
- Redigerad
Kolle42 Bara de som aktivt valt? Varför göra skillnad på ovaccinerade helt plötsligt?
Hur tänker du? Det är ju en enorm skillnad. Folkhälsomyndigheten har gjort bedömningen att barn under 12 inte ska vaccinera sig (än så länge). Bara vi som är över 12 och framförallt vi som är över 16 och 18 vaccinerar oss i tillräcklig grad så bör det räcka. De yngre har inte möjligheten att vaccinera sig, de får inte. Det får du!
Tycker du inte att dessa barn ska få gå på hockey??
Statistik > anekdoter, som vanligt…
- Redigerad
Har det rapporterats om några hemska biverkningar än? Uppenbarligen finns det ju fortfarande de som är rädda för att vaccinera sig. Så något borde de väl ha att gå på vid det här laget eller planerar de att fortsatt vara rädda livet ut?
2,59 miljarder färdigvaccinerade och typ inga rapporterade biverkningar förutom ont i armen och eventuellt feber en dag? Snart måste man ha väldigt livlig fantasi för att fortsätta hitta anledningar att vara rädd.
Lukkinen Snart måste man ha väldigt livlig fantasi för att fortsätta hitta anledningar att vara rädd.
Ja nu verkar det mest handla om att klamra sig fast vid sin korkade åsikt bäst de kan. Det är ofta inte typen av människor som omvärderar sin åsikt och erkänner sig ha fel vi pratar om här..
Har roat mig med att läsa en del från olika anti vaxxers och när dom kortsiktiga biverkningarna uteblev så har man nu istället gått ut och pratar långsiktiga biverkningar. Så alla vi som är vaccinerade kommer dö knall fall inom 5 10 15 20 år.
Lite som domedagsteoretikerna gick ut med att dom hade räknat fel när jorden inte gick under 2012. Jag känner bara att dom får besluta själva och så får vi väl se hur dom känner ifall de behöver intensivvård längre fram.
Om man ska dö, kan man lika gärna dö som en man och ta vaccinet!!!! BLYAT
Mycket trams från anti-vaxxare. Och i landet mellanmjölk förväntas vi tydligen respektera det. Hur svårt är det att kräva vaccin för att få gå till jobbet/hockey/puben/bio/teatern…? Sossarna kanske skulle kolla med Putin om han inte ska ta över istället för Magdalena. Jag menar, lite ordning & reda. Peka med hela handen. Men han får väl för lite sidointäkter här…