http://www.corren.se/sport/lhc/inget-att-ta-stallning-till-6979243-artikel.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Som nämnts verkar det bli lite mer insyn i värvningsprocesserna och annat. Mike snackar mer helt enkelt, både på gott och ont. Det återstår att om det är mycket snack och lite verkstad eller om det finns lite substans i Mikes ord. Intressant är det iaf:
Gällande uthyrningar:
"Så här långt har inga förfrågningar kommit – vare sig det gäller Pär Arlbrandt, Mattias Sjögren, Daniel Rahimi, Chad Kolarik eller någon annan under gällande avtal."
"– Jag vet inte vad för eventuella diskussioner som förs mellan agenter och olika klubbar. Men just nu har vi inget att ta ställning till. Vi har meddelat våra krav och sagt att de bara ska återkomma om något konkret dyker upp, säger Helber.
Det har det inte gjort än?
– Nej."
De ryska klubbar som varit intresserade har alltså fått en prislapp. Troligen är den, precis som vi hoppats, väldigt hög eftersom Mike inte har fått någon respons.
Gällande Mange
"Diskussioner ska föras med Magnus Johansson under veckan och enligt vad Corren erfar talar det mesta för en fortsättning där."
Truppen i övrigt
"– Vi har sagt att vi vill ha några spelare till, men jämför du läget med hur det ser ut i övriga klubbar känner jag att vi ligger bra till. Forwardssidan ser riktigt vass ut, säger Mike Helber."
Några!? Hemlin har ju tidigare nämnt att det ska till en center och en back. Min definition av "några" är minst tre. Tankar på detta?