jonas67 wroteHockeytröjan wroteStolpskottet wroteNågra är två eller fler. Annars någon ;-)
Dessutom har ju Mange inte bestämt sig än och kan, iom avsaknad av kontrakt, räknas in i skaran några. Voila, en center och två backar. Dvs några med råge.... ;-)
Rent grammatiskt har du rätt 😉 Men jag skulle inte använda ordet några om enbart två.
Jag lägger inte så stor betydelse över ordvalet, snackar man lite så slänger man ut sig vissa ord utan att mena det grammatiskt rätta. Man kan mycket väl slänga ur sig några när det är två lika väl som det är vanligt att man kastar ur sig "ett par stycken" och menar mer än två fast par grammatiskt innebär två.....
Dessutom var det Mike som sa det, inte någon språkprofessor direkt. Jag lägger ingen vikt vid det ordvalet alls, men förstår att du vill vrida och vända nu när det är nyhetstorka runt Cluben, Hockeytröjan 😉
Jättetalangen Rasmus Andersson väljer, enligt egen utsago, mellan Malmö och "några klubbar i SHL". Undrar om LHC är en av dem? Vi har ju en tradition av att ta fram och utveckla just backar så omöjligt är det nog inte. Han vill gå till en klubb där han får spela mycket och av det jag såg av honom i Malmö den gångna säsongen är han inte mogen en ordinarie plats i LHC men han är, likt Vrana, 96a och i den åldern kan man utvecklas snabbt. Spås gå i förstarundan i nästa sommars draft. Stalltipset är ändå att han hamnar i Frölunda eller Malmö, skulle jag tro..