Malkin wroteSjälv har jag höga förväntningar på centern. Annars hade hade man lika gärna kunnat behålla Himelfarb.
Himelfarb var överbetald för vad han producerade... Tror aldrig det fanns på tapeten att ha kvar honom, iaf inte på samma lön, som han antagligen inte var villig att stanna för att reducera.
Jag känner lite såhär att prio bör ligga på att lägga de stora slantarna på att förstärka upp försvaret REJÄLT till nästa säsong. Vi hade vår sämsta säsong ända sedan vår debut säsong 99 när det gäller försvarsspelet, släppa in mål... Framåt hade vi dock våran bästa säsong någonsin, i mål gjorda... Vi har tappat Bäckman, Mange vet vi inte än hur det blir men är ändå i en hög ålder så att kräva att han ska spela lika bra som förra året är ingen självklarhet. Rahimi kan mycket väl nappa på NHL om han får rätt erbjudande. Det är tre riktiga kvalitè backar som försvinner från ett redan rejält ihåligt försvar...
Jag sitter lite halvt och hoppas på att något ryskt lag ska punga ut rejäla pengar för att köpa loss Arla, som annars lär gå gratis nästa säsong... Skulle hellre se någon mer fysisk lösning istället för honom där och sen kunna lägga det som blir över på en bättre center (promota Kolarik till förstakedjan och vår "go to guy", en roll jag tror han skulle växa ännu mer med om han slapp spela med Almtorp, Laxen...), utöver backförstärkningarna som måste vara top notch i ersättning till det vi förlorat/riskerar förlora + de hål som redan finns där utöver dom.