Spånnande nyhet! Nu har LHC chansen att göra lite förändringar i sin organisation.
Jag hoppas verkligen att det kommer in någon ny kraft "utifrån".. Gärna med erfarenhet som scout (europascout för NHL-lag eller liknande).. Finns ju ett gäng svenska sådana. Någon redan nämnd. Håller samtidigt med om att någon form av delat ansvar kan vara positivt (GM + ass GM alt. GM + sportråd).
Förvånad över att så många här vill "flytta LHC-profil1 dit, och fylla på med LHC-profil2 där, ge större ansvar till LHC-profil3 osv osv..". Naturligtvis viktigt med kontinuitet.. men behöver inte LHC en nytändning?
EDIT: Vill man verkligen ha Melin som sportchef? Att vara omtyckt av spelarna är inte prio 1 för en sportchef.. Jag ser framför mig ett lag av Almtorpare där alla är halvbra och tjänar halvmycket :roll: .. Ser hellre, framförallt med ett eventuellt lönetak, att man satsar på en kärna (5-6 forwards, 2-3 backar) som tjänar riktigt bra och förväntas prestera sen fyller på med unga hungriga spelare som kan klättra uppåt och då peta "stjärnspelarna" och spela till sig bättre kontrakt. Dvs inga fjärdekedjor med Sundh, Laxen mm..