Haha 🙂 "Bra klass" kanske var att ta i när det gäller Dahlström. Han är som du säger relativt oprövad och kan inte räknas som någon klassback i det här läget. Det jag menar är att i ett worst case scenario endast finns tre backar som håller i en startuppställning med fyra backpar.
Men vafan!
Jag tycker att det ser försiktigt lovande ut till kommande säsong.
Målvaktssidan lär vara BETYDLIGT starkare än förra säsongen och vill det sig väl så tar Högberg ytterligare några kliv och blir en riktig toppmålvakt. Det blir alltså som sämst ändå klart bättre men det finns potential att det blir riktigt jävla bra 🙂
Med en toppcenter på ingång är forwarduppsättningen bra mycket starkare än förra säsongen. Lukta på dessa spelare i de tre första kedjorna och jämför med fjolårets:
Kolarik, Little, Hardt, Svinbra center, Arlbrandt, Vrana, Sjögren, McDonell, Almtorp
I nuläget är det uppenbart att backsidan är vår riktiga akilleshäl till nästa säsong. Den ser faktiskt inte alls bra ut. Det borde se ut som nedanstående men det finns det inte pengar till. Istället ska det värvas 1 back vilket borde resultera i att de sista två platserna ska fyllas ut av Hultström/Pettersson/Karlsson/junior. Det känns som att både Hultström och Pettersson ligger bra till här och det gillar jag inte alls. De har båda visat prov på att vara riktigt stora säkerhetsrisker och både LHC och grabbarna själva skulle må bäst om de lånades ut till Hästen eller dylikt. Det ska bli spännande att se hur backuppsättningen utvecklar sig men jag kan inte se hur jag kommer bli annat än missnöjd när den är spikad. Tyvärr.
(Johansson?) - Ny
Junland - Ny
(Rahimi?) - Matheson
Dahlström - Ny
Utlån: Hultström, Pettersson, Karlsson