Det här skulle jag vara mycket nöjd med:
Vrana/Hardt - Sjögren - Arlbrandt/Ersättare
Little - NY - Kolarik
Vrana/Hardt - Karlsson - McDonell
Salmonsson - Almtorp - Rhodin - Sundh
Det här är jag INTE nöjd med:
Vrana - Sjögren - Little
Hardt - NY - Kolarik
Sundh - Almtorp - McDonell
Salmonsson - Karsson - Rhodin
Uppställningen som jag inte är nöjd med skulle innebära att vi ersätter Arlbrandt och Hjalmarsson med Little och Hardt. Det är inte ett okey swap överhuvudtaget. Arlbrant har vi dessutom inte tappat utan i sådant fall valt att tappa, eftersom vi då får en jävla massa pengar. Dessa pengar borde rimligen användas till att förstärka truppen/forwardsidan - inte försvaga. Att vi måste ha en toppcenter har varit självklart hela säsongen så det förutsätter jag att det finns pengar till. Annars får de väl sälja en fastighet eller något 😉
Och jag tycker fortfarande inte att vi kan räkna kallt med att Vrana ska vara en producerande forward i toppkedjorna. Han har ALDRIG producerat som toppforward på den här nivån. Han har visserligen inte fått chansen vilket han borde ha fått, men det är en jävla chansning att spika Vrana på en sådan viktig position. Jag både tror och hoppas på killen, men det skulle kännas otroligt skönt med typ Hardt som trampar i tredje och inte vill annat än uppåt i hierarkin. Då har inte Vrana samma press på sig och då finns det en vettig ersättare direkt i tredje.
Dessutom.. Känns inte en tredjeline med Vrana - Karlsson - McDonell rätt läcker?