köttet wrotealfie wroteEgentligen är den exakta siffran ointressant för mig. Jag tycker inte att Hultström håller. Punkt.
+1! Nu har jag visserligen nämnt siffran. Men att haka upp sig på siffran istället för kärnfrågan är nog att ha lite samma problem som LHC, dvs fel fokus. :wink:
Och visst... Hultström är bara 21, och har naturligtvis många år att utvecklas. Å andra sidan är Högberg ännu yngre, och han presterar. Hultström behöver speltid för att utvecklas. Och eftersom han har sina styrkor i offensiven så måste han ju få spela pp etc för att fortsätta utvecklingen där. Med de krav som åtminstone jag har på LHC så är inte Hultström tillräckligt bra för att ta plats i någon offensivt spelande lina. Jag har ingenstans sagt att han varit värdelös i 200 matcher. Men jag förväntar mig mer av en spelare som man trots allt inte längre kan kalla oerfaren. Det är ett jobb. Ett välbetalt sådant. Då får man se till att prestera.
Ja alltså jag har inte motargumenterat kring Hultströms nivå denna säsong, den har varit under isen. Han är felanvänd i LHC & hade behövt vara utlånad till en allsvensk klubb långt tidigare än det blev. Precis som Nermark. Det är ju i grund och botten stora talanger, men använder man de på fel sätt som hämmar utvecklingen så blir det ju lätt pannkaka av det. Mycket för en ung spelare handlar om självförtroende, en spelare som Nermark tror jag inte direkt fick självförtroende av att lira 5-7 min per match i en fjärdekedja med enbart defensiva uppgifter, "dumpa puck, spela tajt bakåt, 0-0"... Skulle inte förvåna mig om att Nermark i en annan klubb blommar ut och blir en riktigt bra spelare på SHL nivå inom 2-3 år. Han är ju bara 20, Hultström är bara 21. I Hultströms fall så är det uppenbart att han behöver mer tid i allsvenskan, jobba på detaljer i sitt försvarsspel och lära sig att spela med kyla inte bara "rusa på" som är lätt att göra i sin ungdomliga entusiasm att vilja för mycket och då tappa huvudet.
Jaja, vi släpper det nu. Jag tog bara upp det för jag sett det skrivas ut nu flertalet gånger, på flera håll & jag ville veta hur ni andra tänkte och resonerade med hans erfarenhet på "hög nivå"... Nu vet jag, tack tack.