Efter att ha tagit en kort kort paus från LHC efter utgången så var det många sidor att läsa ikapp, men några saker jag reagerade på:
"Vi hade redan ett hål i uppställningen så därför måste det in en ersättare för Arlbrandt, en ersättera för Hjalmarsson + en topp center"
I ena tråden diskuteras våran budget och om hur dålig den är och i en annan diskuteras det att vi ska ta in ersättare för varje toppspelare vi tappar och dessutom ta in ytterligare en toppcenter? Drömde jag det eller var det inte rykten innan slutspelet att semi endast skulle ge oss +/- 0? Vart ska vi få pengarna ifrån? Speciellt med tanke på att Little inte duger som ersättare till Hjalmarsson utan vi ska ha in en NHL spelare som ersättare. Detta är en lirare som gjorde 46 poäng som 24 åring i SHL för ett bottenlag. Idag är han 26. Visst han har haft en dålig (skadedrabbad?) säsong. Men det får man ta för annars hade han inte lirat här.
Det som förhoppningsvis kommer ske är att vi ersätter Arlbrandt med en center och Himelfarb med en vinge som har potential för topp 2.
Detta om jag nu har uppfattat den ekonomiska situationen rätt. Btw, Little i tredje fick mig att garva lite.
"Vrana jobbar inte hem.."
Där håller jag inte alls med! Tycker att han har hög fart under grillorna hem. Problemet som jag ser det är istället själva jobbet i defensiv zon. Han går inte in i situationerna och grisar för att få ut pucken utan istället ligger han på halvrulle och väntar på att få sticka.
"Arlbrandt och slutspel.."
Håller heller inte med om att Arlbrandt inte skulle vara en snubbe för slutspel. Han vann poängligan i slutspelet ifjol (delad seger). Han har haft det tufft i år precis som hela laget haft det offensivt och inte blev det bättre när Frölunda och Skellefteå stod för motståndet som båda har väldigt mycket puck och som tröck ner oss djupt i zon konstant. Sen funkade inte pp och inte heller där blev det bättre av att Seriens bästa bp stod som motstånd. För tittar man på play-in så presterade han när motståndet var annorlunda. Vet att han ska prestera mot allt motstånd men man ska inte glömma att de var de två bästa lagen vi mötte och han tog ett defensivt ansvar.
"Släpp Hultström"
Ser inte vad vi skulle förlora på att låna ut honom. Skulle han bli dominant i Allsvenskan så är det bara att ta upp honom. Skulle han göra en medioker säsong, well då kanske det är dags att säga adjö. Om det nu skulle bli som någon sa att han gör som Olausson och tröttnar, well ingen skillnad mot om han skulle få kicken av oss.
Little är en jävligt bra värvning som har potential att vinna poängligan i rätt omgivning (definitivt topp 5). Bättre än så här ska vi inte förvänta oss (tror jag).
Edit: Ingen tvekan, Hjalmarsson är en bättre spelare. Men som ersättare till Hjalmarssons roll (poängmakare) så är det maximalt vad vi kan få ut. Och med tanke på att han precis har testat på Nordamerika så kan han nog även tänka sig stanna trotts succé säsong. Dock bara spekulationer