För er som orkar läsa gör jag motsvarande manöver på forwardssidan. Väger in lite ekonomi här så det ändå känns någorlunda rimligt.
[size=150]Under kontrakt[/size]
Sebastian Karlsson (16/17)
Mattias Sjögren (15/16)
Jakub Vrána (15/16)
Claes Nordén (15/16)
Pär Arlbrandt (14/15)
Chad Kolarik (14/15)
Oscar Sundh (14/15)
Johannes Salmonsson (14/15)
Joachim Rohdin (14/15)
Jonas Almtorp (13/14 +1)
[size=150]Utgående kontrakt[/size]
Mattias Weinhandl
Simon Hjalmarsson
Eric Himelfarb
Kent McD
Joachim Nermark
Räknar kallt med att Hjalmarsson försvinner, gärna till NHL så vi får pröjs. Vidare säljer man väl Arlbrandt och Weinhandl har givetvis gjort sitt. Har svårt att se att Himelfarb kommer få ett kontrakt med tanke på att Almtorp ska vara kvar och vidare har jag svårt att se vart McD ska in. Nermark tycker jag gott vi kan släppa. Då behövs mest offensiv kraft in i laget. Vrána räknar jag med som en scorer bredvid rutinerat folk. Gillar det jag sett av Anton Blomberg. Tycker han är som klippt och skuren för en checkande roll i fjärde utifrån det jag sett de två matcher han spelat. Vidare är Nordén, som vi redan har kontrakterad, en spelartyp som också är perfekt för fjärde. In med Zacke och Thuresson och formera enligt:
Sundh - Zacke - Thuresson - Kompetens och tyngd. Här finns tuffhet, målskytte och lir
Vrána - Sjögren - Kolarik - Lite samma recept som första line. Viktigt att ha två formationer som kan bidra med fina siffror framåt
Laxen - Almtorp - Rohdin - På pappret en riktigt bra tredje line. Inte helt kass framåt samtidigt som de borde kunna låsa ner det mesta
Nordén - Sebbe - Blomberg - Här blir det mycket åka och mycket checkande. Tre rollspelare som borde kunna utgöra en perfekt fjärde line
(Ett gäng spelare underifrån plus någon breddvärvning)
Detta laget är kanske inte lika flashigt som det vi har i år. Dock inbillar jag mig att det känns stabilare och att kompetensen är mer utspridd över fler formationer så vi inte är lika känsliga för nerstängning. Känns som en vettig mix mellan tyngd och lir och åldersstrukturen ser rätt skön ut. Kommentarer eller andra förslag?
Edit
Om våra centrar heter Zacke, Sjögren, Almtorp och Sebbe nästsa säsong känner jag mig trygg med det. Då ser jag inget jättestort hål iaf som vi har den här säsongen.