Backsituationen nästa säsong. Så här ser läget ut nu:
[size=150]Under kontrakt[/size]
Jonas Junland (15/16)
Carl Dahlström (15/16)
Daniel Rahimi (15/16)
Anton Karlsson (15/16)
Linus Hultström (14/15)
Jesper Pettersson (14/15)
[size=150]Utgående kontrakt[/size]
Magnus Johansson
Mattias Bäckman
Albin Lorentzon
Mark Matheson
Jonatan Nielsen
Jag får lite känslan av att Mange gör sin sista säsong. Vidare drar Bäckman över pölen. Jonatan Nielsen känns inte som att han får plats med tanke på övriga unga, kontrakterade backar och Albin hänger löst med tanke på antalet backar vi redan har i laget. Matheson skulle jag tro får förlängt. Då har vi sju kontrakterade backar. Främst är det offensiva ditos som saknas i så fall iom att jag räknar med att vi tappar både Mange och Bäckman. Kyle Cumeskey i Modo sitter på utgående kontrakt. Kan man få loss honom skulle man kunna formera backarna enligt:
Junland - Cumeskey - Stabil allround (ja jag tycker Junland varit bra) samt en offensiv stjärna
Rahimi - Pettersson - Tung defensiv pjäs med en högerskjutande allround. Rahimi får ett extra defensivt ansvar
Matheson - Hultström - Hultström, som tenderar att slarva ibland, matchas med vår kanske lugnaste back för att låta Hultström spela ut
Dahlström (A.Karlsson) - Kompetent sjundeback som kan växa för större uppgifter under säsongen. Karlsson som åttonde/allsvenskan
Vad tror ni? Duger den balansen mellan offensiv/defensiv och hur ser åldersstrukturen ut? Själv tycker jag det där ser rätt spännande ut.