fjosor wroteRautio kostar mer än han smakar. Det kan jag lova. Luleås spelstil har blåst upp hans statistik..
Vad har du för belägg för det? Luleå är ju det enda lag han spelat i på högsta nivå. Men jag tar också hellre Nihlstorp. Att man jobbar kvar Högberg ser jag som självklart.
Humlan har jag svårt att se som tredjecenter. Han är för offensivt lagd för det. Och inte tillräckligt bra i offensiven som andracenter. Där vill jag ha nåt bättre även om jag gillar honom. Som uttalad tredjecenter tror jag faktiskt Almtorp är att föredra då hans uppsida i defensiven är så mycket större. Dock med kraftig reservation för hans dåliga tekningar.
Mårtensson? Nej tack! En spelare som så tydligt markerat att han inte vill spela här är inget att lägga en massa pengar på.
I övrigt på forwardsidan så finns det ju en del att trassla med. Jag tror tyvärr att vi blir av med både Hjalmarsson och Arlbrandt. Dom måste ersättas med toppspelare. Kolarik måste få en mycket vassare center brevid sig, och gärna med Vrana på andra sidan. Då har vi:
(vakant)-Sjögren-(vakant)
Vrana-(vakant)-Kolarik
Det är ingen jätterolig situation att behöva värva in 3 nya spelare till topp 6. Men det är bara att börja jobba. Det finns inga möjligheter att fylla dessa positioner med befintliga spelare om det ska gå att ha några allvarliga ambitioner på topplaceringar.
En tredjekedja med Sundh-Almtorp-(vete fan, men kanske Rhodin)
Fjärde med Sebbe i mitten och sen gärna två junisar alt Salle. Eller så löser man ut honom om han nu har kontrakt.