Ska jag vara ärlig har jag svårt att se vart McD ska in i laget nästa säsong. Speciellt med tanke på att Laxen, Sundh, Almtorp, Rohdin, Sebbe, Nordén, Hagelin och säkert någon mer redan har kontrakt. Vidare tycker jag Vrána gjort sig förtjänt av en plats i en scoring line. Jag skulle vilja se följande två scoring lines:
Thuresson/likvärdig - Sjögren - Arla
Vrána - Zacke/Wandell/likvärdig - Kolarik
Då har vi väldigt mycket folk till tredje och fjärde line igen. Ev Himelfarb kvar också som lyft sig från en katastrofal nivå till att vara en riktigt habil center. Dock vet jag inte om jag tycker han håller som andracenter. Till på köpet ska alltså McD in? Hmm, var då? Med tanke på vilket material vi har i övrigt skulle jag kunna tänka mig följande tredje och fjärde line:
Laxen - Almtorp - Rohdin
Sundh - Karlsson - Nordén
(Hagelin mfl...)
Redan här, utan McD blir det lite konstigt. Ska Vrána ha en offensiv roll, vilket jag tycker han förtjänar, kommer antingen Sundh eller Laxen att spela fjärde line. Känns det optimalt? Känns lite som att det kommer att brytas kontrakt med någon/några. Annars finns det absolut ingen plats för McD. Är övertygad om att Vrána skulle bidra med mer än både Laxen och Sundh i en scoring line. Därav han i andra och inte någon av #47 och #25.