exile82 wrotebloodandashes wroteEtt problem som LHC har i dagsläget är ju att man har 2-3 spelare som kostar runt 150K i månaden som huserar i 3e/4e linan och inte bidrar i produktionen.
Att ha 6-7 spelare som tuggar mkt is och är jobbiga att möta ger en begränsad dynamik.
Jag tycker att laget skulle må bra av att få i en spelare som bryter detta mönster i 3e/4e (Klepis är kanske inte den spelaren dock).
Frågan är ju vilket/vilka lag som är intresserade av att ta över exempelvis Sundhs eller Salles kontrakt och betala det LHC idag betalar.
Säg att Emwall lyckas med det och då har en möjlighet att sätta in en mer offensiv spelare i 3e linan så tycker jag man ska göra det.
En spelare som exempelvis Klepis kostar, enligt @[raderad], 250-300K i månaden lär ju inte kosta det vid ett ev värvning nu.
Men det är många om och men som ska klaffa för att något ska hända på den fronten... men man vet ju aldrig, att Kolarik drog kom ju som en liten överraskning.
Du vet lika väl som jag att jag inte har en aning om att han tjänar 250-300k, men jag anser att det är en rimlig gissning, och det kan du nog hålla med om?! Tycker inte det känns försvarbart att värva in spets till tredjelinan i det här skedet. Jobba med killarna som finns i truppen och stärk deras självförtroende, speciellt på bortaplan. Det kommer garanterat ge bättre resultat än en trött tjeck/slovak/sloven i tredjelinan.
That's my two cents...
+1
Folk verkar tro att alla lösningar är att sparka befintliga spelare och ta in nya, gräset är grönare tänket som sällan stämmer... För att ett lag ska klicka och även enskilda kedjor så behövs kontinuitet. Man måste spela ihop sig och forma en slags "vi mot dom" känsla i laget. Vi har ett bra lag på papper, säsongen är lång & det finns alla förutsättningar att göra något riktigt bra av detta lag framåt vårkanten. Granak var en nödvändig värvning som stärkte laget kring något som var försvagat inför säsongen, det var en nödvändig värvning som jag köper helt och hållet, att skeppa Hultström till Leksand var logiskt just då också, även om det känns lite surt i efterhand. Men att sparka Salle, Sundh, McD, Almtorp, Matheson, Dahlström m.m, ja t.o.m Mange Johansson under pågående säsong som någon även nämnde för ett tag sen för att ta in den ena spelaren efter den andre i rena rama chansningar är att inte leva i hur verkligheten fungerar. Vi har haft en enorm omsättning på spelare ifrån ifjol, vill folk byta ut hela laget & lita på enskilda individer att forma ett vinnande lag? Ja för det har ju gått så bra förr när lag som Malmö och Leksand försökt det förr i tron om att de skulle enkelt komma tillbaks till SHL/elitserien på det tänket.
Många här är statistiksblinda och verkar inte förstå hur ett lagbygge fungerar, det ihop med en stor brist på förståelse för våran extremt tunga ekonomiska sits på senare år och lär knappast blivit bättre iår med allt publikstapp. Vi var tvungen att skeppa iväg SHL's målkung för att ens ha råd med en allround back liksom. Nu kommer ju givetvis dessa människor säga som svar "jamen det är ju därför vi ska sparka denne å denne för att ha råd med denne å denne", ja för så enkelt är det ju. Så fort man sparkar en spelare så blir man automatiskt av med all dennes lön, aaaah jamen precis... Host Erik Andersson host.
Visst, Sundh har säkert en för hög lön för hans roll i laget. Men för den delen är han inte värdelös och han lär kunna bli en viktig kugge i ett kommande slutspel med sitt riv och slit. Samma med Salle. Men alla ska skeppas och in med 12 stycken Vranas i laget så blir det säkert svinbra. Överdriver lite nu, men vissa tänker så skrämmande nog...
Det är lite smått skrattretande att läsa varje gång som någon ny spelare är ledig på marknaden så anser flera stycken här hit och dit att det är rena rama NHL15 och så enkelt att bara skeppa spelare hit o dit och ta in nya hursom. Sen om de inte skulle funka ja då är det ju bara att skeppa dom och ta in nya, det fungerar ju så enkelt på playstation så då måste det ju fungera likadant i verkligheten. :roll: :lol: