Lukkinen wroteHockeysverige wroteUnder fredagen meddelade AIK att klubben har skrivit korttidskontrakt med Hagos samtidigt som man har lånat in forwarden Claes Nordén från Linköping.
Se där. Inget officiellt på vår hemsida än iaf.
Men det kan väl inte räknas som "en forward med hög lön" som får lämna? Nordèn kan jag inte nånstans tänka mig tjänar så mycket mer än en junior? Intressant... Kanske handlar om korttidskontrakt det med.
Och på tal om Hjalmar, intressant att han ger upp redan. Diskuterade det ju häromdan i "LHC-bekantingar (NHL, Europa, Elitserien, lägre divisioner)" tråden. Var väldigt säker på att när det blev officiellt att han skulle få börja säsongen i AHL att han inte skulle bli långvarig. Men trodde inte han skulle ge upp innan han ens spelat EN ENDA MATCH, klent! Trodde åtminstone att han skulle, likt Johan Ryno & andra förr i tiden, ge det åtminstone 10-15 matcher och max 30-40 matcher att han skulle dra hem om han inte fick någon uppkallelse. Mycket märkligt att ge upp innan man ens försökt, det säger tyvärr en hel del om Hjalmarssons karaktär. Min känsla är också att vi på forwards sidan är färdiga och hur talangfull Hjalmarsson än må vara, så känns det att det skulle sabba mer än det ger att ta tillbaks honom. För många kockar i köket osv... Vi har en härlig bredd i årets trupp & har alla möjligheter att få ihop, framåt, (iår igen) ligans bästa anfall (iår på fler än 1 kedja, få till mer av SAIK's bredd från ifjol, det man vinner på i längden). Är mer spänd på att få veta vem vi ska få in på backplats nu, där vi behöver grunda bättre för att verkligen bli en utmanare iår.