Fick en fundering inatt när jag låg och virrade iväg i huvudet om diverse saker inför kvällens match så pass så jag inte kunde somna förren framåt 8-9 hugget... Undrar ändå om inte Söderbergs avstängning var en gåva i utklädnad? Förstå mig rätt nu... Jag som de flesta andra trodde det var helt kört efter första matchen... Men med facit i hand så har ju LHC faktiskt, egentligen för första gången under säsongen, dessa senaste 2 matcherna haft flera kedjor som fungerat och producerat. Största problemet under säsongen är ju att LHC i princip LEVT på sin första kedja ihop med att Engstrand storspelar. Hur bra det än är att ha en mega dominant förstakedja, så kommer man inte långt på det om övriga formationer inte klickar någonstans. Därför skulle jag förespråka att ändra så lite i kedjorna som möjligt, när väl Söderberg kommer tillbaks. Varför ändra på något som fungerar? Låt Zacke som höjt sig rejält efter han fick chansen i 1a kedjan fortsätta där. Låt Goren fortsätta spela center där han gjort sig som dag och natt i jämförelse mot vinge, tycker f.ö det är konstigt att Melin inte testat lite olika formationer under säsongsslutet då flera matcher inte betytt något för att försöka få igång fler kedjor än 1a, jag menar Arla och Hjalmar klarade sig ju ypperligt utan Söderberg, andrakedjan har varit pinsamt dålig hela säsongen, den behöver jämnas till. Serien är en sak och slutspelet är ett annat, låt Söderberg bevisa att han ska få tillbaks första center positionen, då första matchen såg han verkligen ut som en slutspelsrookie, inte en landslagsspelare eller NHL stjärna. Enda spelaren som behöver vakna lite extra nu är Weinhandl, och det kanske han gör om han får lira med Söderberg, som är mer dominant av sig än Zacke, som är mer av en arbetsmyra som jobbar fram puckarna. Weinis behöver någon som kan servera passar till hans fruktade skott. Om jag fick leka lite nhl13 nu, så skulle jag placera Söderberg som vinge på Karlssons bekostnad i andra kedjan och låta Goren få fortsatt förtroende som center, när han ändå visat varför han värvades hit senaste två matcherna. Riktigt vass (på pappret) andra kedja med tre st som kan snipa in pucken. Tredjekedjan är en shutdownkedja med kontrings möjligheter med snabba vingar i figge och laxen (möjligtvis man kan byta plats på Almtorp och Karlsson för att få en lite snabbare tredjekedja, men samtidigt gjorde Almtorp det bra sist, så varför ändra på något som fungerar). 4e blir en fartfylld checkingline, Karlsson har gjort det bra hittills och får extra speltid i PP och PK... F.ö tycker jag det är för jäkligt att inte LHC förlängt med figge än, det gäller att bygga sitt lag efter slutspel, och i ett slutspel är en spelartyp som Figren guld värd, om det stod mellan honom och ständigt osynlige Lindhagen i tuffare, så tycker jag att Hemlin borde avgå av inkompetens.
Hjalmarsson - Zacke - Arla
Söderberg - Goren - Weinhandl
Salmonsson - Almtorp - Figren
Lindhagen - Karlsson - Fish (spela fish före pavli, som är för långsam för en fjärdekedja, tyvärr)
Sjukt pepp inför ikväll! Missade förra hemmamatchen pga nattjobb, men nu ledig. Ser fram emot en kokande hall! Game on!