Så jäääävla roligt att vi får möta HV! Det kommer bli en grym matchserie.
Nu har jag suttit och kikat på Wikegård och hans följe. Jag måste bara konstatera ännu en gång att Borken är slut. Laxen uppges inte vara en slutspelslirare och Engstrand anses inte vara en potentiell slutspelskeeper. Aja, skönt att veta att det dom förutspår sällan slår in så därför bör vi ju vinna matchserien eftersom de trodde på HV i 7:e avgörande. Jag tycker nog att Engstrand har chansen och jag tror han kommer ta den för att tysta dessa kritiker. Han har en hög lägstanivå.
Laxen VET vi ju har slutspel i blodet sedan tidigare. Och han har visat att han kliver fram när det börjar dra ihop sig. Kommer inte heller glömma hans insatser i 5-4 segern (HV) och 1-2 segern (FBK), matcher som varit av slutspelskaraktär.
Melin vet hur han ska spela mot HV71. Vet HV71 hur dom ska spela mot oss? Vilken kedja skall dom matcha mot H-S-A? Eller ska dom matcha? Det har ju inte funkat hittills med Davidsson, Ledin etc. Måste Dahlén stuva om i kedjorna och spräcka de formationer han har nu?
Kommer våra grabbar kunna hålla huvudet kallt när Jämtin och Ledin provocerar?
Tror att Goren kommer ha en väsentlig uppgift i den här serien. Och det är att plocka ner dessa herrar på jorden.
Frågetecken på Wesslau som precis blivit farsa. Kanske kan det störa honom?
Men framför allt, HV är fortfarande favoriter och LHC går in som underdogs till sin fördel. Wikegård KRÄVDE final för HVs del om dom inte ska åka på ett ordentligt stålbad efter säsongen. Snacka om press och favoritskap.
#guldetskatillLKPG