Jag kan nog också tänka mig Wennberg i Cluben, lite beroende på vad han är tilltänkt som. Det är utan tvekan en stor talang som exploderat den senaste säsongen och som, enligt olika mock drafts, kommer gå i förstarundan i sommar. OM utvecklingskurvan fortsätter peka uppåt med samma lutning är han definitivt en man för en tredjekedja eller kanske ännu högre till nästa säsong.
Nermark och Lindhagen är inte helt relevanta jämförelser. Nermark var ett stort löfte som junior ja, men han har aldrig producerat på seniornivå, det har Wennberg. Lindhagen var aldrig något "superlöfte" och han producerade i allsvenskan på motsvarande nivå när han var 3 år äldre. I mina ögon är det större chans att en 19-åring tar jättekliv än att en 22-åring gör det, även om det finns undantag.
Om tanken är att inte värva in någon vinge till andralinan utan låta Salle ta den platsen så kan jag definitivt tycka att Wennberg vore en vettig värvning, då han potentiellt kan vara andrakedjematerial vid fortsatt snabb utveckling, men även tillåtas att "misslyckas" (eller snarare att inte utvecklas i samma takt) och i så fall ta en plats i en lägre kedja och blomma ut på sikt.
Allt detta är givetvis förutsatt att Figren och/eller Himelfarb lämnar, annars finns det inte särskilt mycket plats i truppen, utöver två centerplatser där det behövs etablerade toppnamn.
Sen har jag heller ingen aning om ryktet stämmer. Men det är en spännande spelare, helt klart!