Brithén, njaa... Helt OK center men tycker inte han är tillräckligt bra för de två första kedjorna och då har vi redan Almtorp, Lindhagen, Himelfarb och Sebbe som alla kan centra de lägre kedjorna.
Ju mer jag funderar på det, desto mer börjar jag tro att det nog inte kommer värvas någon etablerad vinge till andrakedjan, utan att det är Laxen (eller någon annan som hittar kemi med Weinhandl och kommande center) som är tänkt att spela där och förhoppningsvis Wennberg som en utmanare om han tar nästa steg (om det nu finns nån grund i det ryktet och han inte kräver orimlig lön).
Det sas väl innan slutspelet att Cluben nätt och jämnt skulle gå runt ekonomiskt med kvartsfinalspel? Nu tappar vi troligtvis Goren som enligt uppgifter lyfter ca 100 k i månaden, vilket är väldigt billigt för en andracenter och han lär väl inte gå med på den lönen igen vid en eventuell förlängning? Lägg till att Zacke säkerligen inte är särskilt dyr med tanke på att han kom hit för att rehabilitera en långtidsskada och "komma igång" igen. Visst, Söderberg lösgör en hel del cash men att hitta spelare motsvarande Goren och Zacke för den lönen de lyft i år är säkerligen inte så lätt (om nu mina spekulationer stämmer någorlunda 🙂 ).
I vilket fall som helst ser jag hellre att man lägger pengarna från Söderberg, Zacke och Goren på två riktigt bra centrar än på två ganska bra centrar och en ganska bra vinge...