Rob! wroteMelin valde att inte förlänga med Ryno när AIK tog klivet upp under Melins ledning, tror inte han kommer försöka knyta åt sig honom till Cluben framöver. En bra allsvenskspelare, thats it!
Iofs, förstår tankegångarna, speciellt om Melin inte ansåg honom vara elitserieduglig, dock har han producerat tvådubblat och blivit en bättre spelare för varje säsong efter han lämnade AIK... Men ja, var mest en tanke jag fick efter rapporter jag läst om honom från iår, som varit överaskande positiva, mot för ett par år sedan då jag hade gett upp totalt kring denna kille. Och det finns rätt många liknande exempel på spelare som ansetts som stora talanger, men stått still i utvecklingen, därav bortglömda av NHL och sedan blir latebloomers och skapat sig framgångsrika karriärer i elitserien. Gäller att hitta dom där juvelerna nu för LHC när de kommer tappa flera centrar & att ta in massa transatlanter från AHL känns lite som ett vågspel... Vet att han inte direkt gjorde någon glad i elitserien efter sin korta vistelse i AHL där han var rejält upphaussad av Detroit's scouter, som blev galna på honom pga hans dåliga attityd och de kallade honom slö, att han ansåg att farmaligan var för dålig för honom. Lite som Dick Axelsson, som fick lite liknande stämpel från Detroit, stora talanger som ebbade ur pga dålig arbetsmoral, iaf enligt rapporterna från NHL... Trodde efter hans två mindre lyckade säsonger i AIK att det var det sista man hörde från honom. Dock har hans senaste två år i Leksand sett ut som en nytändning, sett lite från Kvalserien och tycker han ser intressant ut. Gillar främst hans storlek och det faktum att han ser ut som han börjat mogna till sig i spelet, mot för 5-6 år sedan som jag antar många refererar kring. Tycker att han borde få en chans till, om inte av LHC så av något lag i elitserien. Visst en chansning, men min magkänsla säger att det finns mer att ta av denna kille, på högre nivå än allsvenskan. Många trodde att Söderberg bara var en "bra spelare på allsvensk nivå" också, innan han kom till oss, en annan spelare som Pär Arlbrandt satt fast många år i allsvenskan också, och fick liknande stämpel, "stjärnspelare i allsvenskan, men för dålig för elitserien"... Just sayin', ibland lönar det sig att ta en chansning, även om jag inte är övertygad kring att just Ryno skulle bli en dundersuccè à la Söderberg, men likväl känns det som att han har potential kvar, har hans attityd ändrats så tror jag han skulle kunna bli en fullgod och nyttig elitseriespelare. Talangen har alltid funnits där, snarare en fråga om vilja och arbetsmoral, som han verkar ha funnit i Leksand iår.