köttet wroteModos ledning framstår snarast som en bunt femtekolonnare. Man utgör en tolftedel av ett samägt bolag som har som uppgift att bevaka samtliga ingående föreningars intresse. Men istället för att jobba på den linjen så säger ordförande i Modo mer eller mindre rakt ut att de enbart har Modos bästa för ögonen. Och då har man fan i mig ingenting att göra i ett bolag som jobbar för gemensamma intressen. Som jag ser det är Hockeyligans tid förbi, eftersom man inte kan samarbeta med någon som enbart jobbar för sig själv. Man kan fortsätta samäga TV- och reklamrättigheter. Men de lag som inte kan stå bakom gemensamma beslut lär stängas ute från ett nytt bolag där andra intressen ska bevakas.
Plusjävlaett! Det lär dock aldrig ske, eftersom det är så jäkla mjäkigt i Sverige, och då lär väl JO (assisterad av sin side-kick Aftonbladet) dyka in för att återupprätta ordningen i landet mellanmjölk. Heart of Hockey.. en främlingslegion med enögda supportrar och giriga överhuvuden. Hyckleri. Oj, vad jag önskar en rejäl baksmälla i Ö-vik. Dessutom önskar jag att det tas en diskussion om Modo Hockeys vara eller icke vara i Hockeyligan. Någon form av smäll på fingrarna måste utdelas, på något sätt.
Gällande Enroth: Han har förvisso ett rätt snyggt efternamn (om man lägger till ett extra e), men han har aldrig varit en supermålis. Han är hypad, utan att vara hissad som en supermålvakt. Om, och jag säger om, vi ska värva en målvakt så vill jag inte se honom. Dessutom är det inte en målvakt som vi främst behöver, och det kan till och med Stevie Wonder se. Vi behöver en center med spelsinne och känsliga handleder som kan bistå med puckar till Weinhandl och kanske även stänka in några mål själv.
Annars gäller det jag sagt tidigare: jag vill att Cluben (och HL) fortsätter på sin linje. Men jag är rädd för att fler och fler kommer att följa efter, och då måste Cluben också göra det.